Genç Yetişkinlerde Yalnızlığın Sosyal Kaygı, Sosyal Beceri ve Öz-Duyarlık Açısından İncelenmesi
Citation
ER, Merve, Genç Yetişkinlerde Yalnızlığın Sosyal Kaygı, Sosyal Beceri ve Öz-Duyarlık Açısından İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2020.Abstract
Bu çalışmanın amacı sosyal kaygı, sosyal beceri ve öz-duyarlığın yalnızlık
üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda yaş aralığı 18-40 olan 356
genç yetişkin birey ile gönüllülük esasına dayalı olarak çalışma gerçekleştirilmiştir.
Araştırma kapsamında katılımcıların kişisel bilgilerini elde etmek amacıyla
demografik bilgi formu, Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği, A Sosyal Beceri Ölçeği,
Öz-duyarlık Ölçeği ve UCLA Yalnızlık Ölçeği ile oluşturulan anket formu
kullanılmıştır. Verilerde yapılan gerekli düzenlemelerin ardından değişkenler
arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla Korelasyon Analizi; daha sonra yalnızlığın
yordanması amacıyla Çoklu Doğrusal Regresyon modelleri kurulmuştur. Analiz
sonuçlarında Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği’nin ‘Kaygı’ ve ‘Kaçınma’ alt boyutları
ile Öz-duyarlık Ölçeği’nin ‘Öz-yargılama’, ‘Farkındalık’ ve ‘İzolasyon’ alt
boyutlarının yalnızlığı olumlu yönde; A Sosyal Beceri Ölçeği, Öz-duyarlık Ölçeği,
Öz-duyarlık Ölçeği’nin ‘Öz-sevecenlik’ ve ‘Paylaşımların Bilincinde Olma’ alt
boyutlarının ise yalnızlığı olumsuz yönde yorduyor olduğu bulunmuştur. Analiz
sonuçları, literatür bilgilerine dayandırılarak yorumlanmıştır. The aim of this study is to investigate the effect of social anxiety, social skills
and self-compassion on loneliness. For this purpose, 356 young adults, aged 18-40,
participated in the study on a voluntary basis. In order to obtain personal information
from participants, demographic information form, Liebowitz Social Anxiety Scale, ASocial
Skill Scale, Self-Compassion Scale and UCLA Loneliness Scale were used. After
necessary arrangements have been made in the data, Correlation Analysis was
carried out in order to examine the relationship between variables; then, Multiple
Linear Regression Analyses were applied on the variables to predict loneliness. In
the results of the analysis, the ‘anxiety’ and ‘avoidance’ subscales of Liebowitz
Social Anxiety Scale and ‘self-judgment’, ‘awareness’ and ‘isolation’ subscales of
Self-compassion Scale were found to predict loneliness positively. A Social Skill
Scale, Self-compassion Scale, the ‘self-kindness’ and the ‘common humanity’
subscales of Self-compassion Scale were found to predict loneliness negatively. The
results are discussed in the light of the literature.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları
Saran, Ulvi (Vakıflar Genel Müdürlüğü, 1997)[No Abstract Available] -
Sosyal Değerler Emek ve Sosyal Edebiyata Dair Bazı Düşünceler
Sarı, Osman (FSM Vakıf Üniversitesi, 2013-09)İnsanların faaliyet ve davranışlarının ölçüsü olan, onların maddi ve manevi ihtiyaçlarını gidermeye yarayan ve onları diğer varlıklardan ayıran ilkelere veya araçlara sosyal değerler diyebiliriz. Sosyal değerlerin en ... -
Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Zeka ve Sosyal Sorun Çözme Becerisinin Somatizasyon ve Sağlık Anksiyetesi Üzerindeki Etkisi
Akkuzu, Hüdanur (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019)Sosyal zeka, kendisinin ve başkalarının duygusunu anlayabilmeyi tanımlayan sosyal bilgi süreci, ilişkilerde ustalığı tanımlayan sosyal beceri ve sosyal ortamlara uyum sağlayabilmeyi tanımlayan sosyal farkındalık olmak üzere ...