Browsing Eğitim Bilimleri Bölümü by Author "Arslan, Nihan"
Now showing items 1-10 of 10
-
Çözüm Odaklı Kısa Süreli Grupla Psikolojik Danışmanın Lise Öğrencilerinin Akran Zorbalığına Etkisi
Arslan, Nihan; Akın, Ahmet (Sakarya Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, Çözüm Odaklı Kısa Süreli Grupla Psikolojik Danışmanın akran zorbalığı üzerindeki etkisini incelemektir. Deney ve kontrol grubunda 6’sı kız, 6’sı erkek olmak üzere 12’şer öğrenci yer almıştır. Deney ... -
Emotional Self-Efficacy and Positive Values
Arslan, Nihan (Inderscience Enterprises Ltd., 2018)The aim of this study is to examine the relationship between emotional self-efficacy and positive values with a structural equation model. The research was conducted on 301 secondary school students. Emotional self-efficacy ... -
Middle-School Teachers' Opinions on Values Education
Eskicumalı, Ahmet; Demirtaş, Zeynep; Arslan, Nihan; Akdeniz, Yunus (Sakarya Üniversitesi, 2017)Values education is a process that starts in family and continues at education institutions. It is considered that individuals who form society should have main value judgments to share common social life and to live in ... -
Peer Bullying Among High School Students: Turkish Version of Bullying Scale
Arslan, Nihan (Sakarya University, 2017)The aim of study was to conduct the reliability and validity studies of the Turkish version of The Forms of Bullying Scale (FBS; Shaw at el., 2013). The Turkish form of the scale was applied on 357 high school students. Scale ... -
Positive Values and Educational Stress in Adolescents
Arslan, Nihan (Inderscience Publishers, 2020)The aim of research is to investigate the relationship with positive values and educational stress. The study was carried on 242 secondary school students. Positive values and educational stress scale were utilised in ... -
Pozitif Değerler Ölçeğini Türk Kültürüne Uyarlama Çalışması
Arslan, Nihan (Opus, 2018)Çalışmada, Huang ve Cornell (2016) tarafından geliştirilen Pozitif Değerler Ölçeği (PDÖ) Tü-rkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçeğin Türkçe formu 315 orta okul öğrencisi ile çalışılmıştır. Araştırma ... -
Psikolojik Danışmanlarda Tükenmişlik: Nitel Araştırma Örneği
Arslan, Nihan (OPUS, 2018)Psikolojik danışmanların yaşadığı tükenmişlik duygusunun hangi durumlarda ortaya çıktığını belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada 23 psikolojik danışman ile görüşülmüştür. Araştırma-da ‘durum çalışması deseni’ ... -
Sosyal Başarı Hedefi Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
Arslan, Nihan; Turhan, Nihan; Bingöl, Tuğba; Öztabak, Muhammet Übeydullah; Çetintaş, Şeyda (Marmara Üniversitesi, 2018)Çalışmada Horst, Finney ve Barron (2007) tarafından geliştirilen Sosyal Başarı Hedefi Ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçeğin Türkçe formu 2016-2017 eğitim öğretim yılında devlet ... -
Sınıf İçi Kaba Davranışlar Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlaması
Bingöl, Tuğba; Turhan, Nihan Sölpük; Arslan, Nihan; Öztabak, Muhammet Übeydullah; Çetintaş, Şeyda (Sakarya Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı Farrell vd. (2016) tarafından geliştirilen Sınıf İçi Kaba Davranışlar Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanmasıdır. Dil geçerliği için İngilizce ve Türkçe ölçekler uygulanmış olup, maddeler arasında korelasyon ... -
Teachers' Achievement Goals: A Mixed Method
Demirtaş, Zeynep; Arslan, Nihan (Horizon Research Publishing, 2018)In this study, the first aim of the research is to adjust the scale of teachers' achievement goals to the Turkish culture. The second aim of the research is to get point of view about their achievement goals within the ...