• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf İçi Kaba Davranışlar Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlaması

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (330.6Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Bingöl, Tuğba
Turhan, Nihan Sölpük
Arslan, Nihan
Öztabak, Muhammet Übeydullah
Çetintaş, Şeyda

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

BİNGÖL, Tuğba, Nihan Sölpük TURHAN, Nihan ARSLAN, Muhammet Übeydullah ÖZTABAK & Şeyda ÇETİNTAŞ. "Sınıf İçi Kaba Davranışlar Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlaması". Sakarya University Journal of Education, 8.1 (2018): 165-176.

Özet

Araştırmanın amacı Farrell vd. (2016) tarafından geliştirilen Sınıf İçi Kaba Davranışlar Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanmasıdır. Dil geçerliği için İngilizce ve Türkçe ölçekler uygulanmış olup, maddeler arasında korelasyon analizi yapılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek için Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) yapılmıştır. Araştırmanın örneklem büyüklüğü ve faktör analizi yapılabilmesi uygunluğu için KMO .816 ve Barlett testi χ2 değeri 611,482 (p<.001) olarak bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliği incelendiğinde toplam varyansın % 52,89’sini açıklayan iki boyutlu bir yapı elde edilmiştir. Bu araştırmada AFA analizinde madde-faktör yapısı belirlenmiş olup, sonrasında doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile model uyumu testi yapılmıştır. Sınıf İçi Kaba Davranışlar Ölçeği’nin iki boyutlu yapısının doğrulandığı ortaya çıkmıştır. Ölçeğin güvenirlik analizi için ölçeğin ve her boyutun iç tutarlılığı Cronbach Alpha değerine bakılmıştır. Toplam iç tutarlılık katsayısı .81, kasıtlı olmayan kabalık alt boyutunun .71 ve kasıtlı kabalık alt boyutunun .80 olduğu bulunmuştur. Araştırma sonucunda ölçeğin Türkçe uyarlamasının güvenilir ve geçerli olduğu söylenebilir.
 
This research aims to adapt the Classroom Incivility Scale developed by Farrell et al. (2016) to Turkish. Study group consisted of 282 high school students. English and Turkish translation comparisons were made with academicians from Educational Sciences and Foreign Language Departments for language validity. After applying the English and Turkish scales to the English literate group, the Turkish translation of the scale was completed by correlation analysis between the items. For the construct validity, Explicatory Factor Analysis (EFA) was performed first. The sample size and factor analysis of the study were found to be appropriate with KMO .818 and the Barlett test x2 = 611,482 (p <.001). A two-dimensional structure which accounts for 53,69 % of the total variance was obtained. Item-factor structure was determined in EFA analysis and then model fit test was performed with Confirmatory Factor Analysis (CFA). Two-dimensional structure of the Classroom Incivility Scale was confirmed. Total internal consistency coefficient was .80. Internal consistency coefficient for the Unintentional Incivility subscale was .70 and for the Intentional Incivility subscale it was .81. Results showed that the Turkish adaptation of the Classroom Incivility Scale was reliable and valid.
 

Kaynak

Sakarya University Journal of Education

Cilt

8

Sayı

1

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/suje/issue/34129/321775
https://hdl.handle.net/11352/3630

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü [99]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [672]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.