• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Low Voltage Battery Management System With Internal Adaptive Charger and Fuzzy Logic Controller

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (4.625Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Göksu, Ömer Faruk
Arabul, Ahmet Yiğit
Vural, Revna Acar

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

GÖKSU, Ömer Faruk, Ahmet Yiğit ARABUL, & Revna Acar VURAL. "Low Voltage Battery Management System With Internal Adaptive Charger and Fuzzy Logic Controller." Energies, 13.9 (2020).

Özet

Lithium ion (Li-Ion) and lithium polymer (Li-Po) batteries need to be used within certain voltage/current limits. Failure to observe these limits may result in damage to the battery. In this work, we propose a low voltage battery management system (LV-BMS) that balances the processes of the battery cells in the battery pack and the activating-deactivating of cells by guaranteeing that the operation is within these limits. The system operates autonomously and provides energy from the internal battery. It has a modular structure and the software is designed to control the charging and discharging of eight battery cells at most. A STM32F103 microcontroller is used for system control. The fuzzy logic controller (FLC) is used to set the discharge voltage limit to prevent damage to the battery cells, shorten the settlement time and create a specialized design for charge control. The proposed structure enables solar panel or power supplies with di erent voltage values between 5 V and 8 V to be used for charging. The experimental results show there was a 42% increase in usage time and the voltage di erence between the batteries was limited to a maximum of 65 mV. Moreover, the charge current settles at about 20 ms, which is a much faster response when compared to a PID controller.

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/3224

Koleksiyonlar

  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü [67]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [630]
  • WOS İndeksli Yayınlar / WOS Indexed Publications [568]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.