Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAndı, M.Fatih
dc.contributor.authorAlpaslan, Sena Nur
dc.date.accessioned2021-04-19T12:31:13Z
dc.date.available2021-04-19T12:31:13Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationALPASLAN, Sena Nur, Güray Süngü’nün Eserlerinde Toplumsal İroni, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2021.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3301
dc.description.abstractBu çalışmada günümüz yazarlarından biri olan Güray Süngü’nün eserlerinde yer verdiği toplumsal ironinin ele alınış şekli incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın amacı; Güray Süngü’nün bu zamana kadar yayımlanmış eserlerinde ele aldığı toplumsal meselelerin ironisini değerlendirmektir. Giriş hariç toplam üç bölümden oluşan çalışmamızın birinci bölümünde ironinin tarihsel süreç içerisindeki yeri ve tanımı, ironinin anlatım teknikleri ve söz sanatlarıyla olan ilişkisi, ironi oluşturma biçimleri, yeni Türk edebiyatında ironinin kullanımı ve muhtevaya bağlı bir adlandırma olarak toplumsal ironi kavramı üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde Güray Süngü’nün hayatı, edebi kişiliği ve eserlerine değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise Güray Süngü’nün eserlerinde modern çağ, kent hayatı, tüketim çılgınlığı, Batı özentiliği, siyasi olaylar, din, eğitim sistemi, aile kurumu, kadına karşı bakış ve ölüm gibi meselelerin toplumsal ironi kavramı adı altında ele alınış şekli incelenmiştir. Son olarak da ekler bölümünde Güray Süngü ile yapılan bir söyleşiye yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it has been tried to examine how the modern writer Güray Süngü handles social irony in his works. The aim of the study; Is to evaluate irony in social issues that has been taken place in all the published works of Güray Süngü. This study consists of three parts, excluding the introduction part. The first part consists of the place and definition of irony within the historical period, the relationship of irony with narrative techniques and rhetoric, types of irony, the use of irony in the new Turkish literature and the concept of irony which is a naming that is contingent upon the content is emphasized. In the second part, Güray Süngü’s life, literary personality and works are mentioned. In the third part; Under the concept of social irony, Güray Süngü's approach to issues such as modern age, urban life, consumption, western love, political events, religion, education system, family, place of women in society and death in his works has been examined. Lastly, an interview with Güray Süngü has been included in the appendices part.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüray Süngüen_US
dc.subjectToplumsal İronien_US
dc.subjectİronien_US
dc.subjectModern Çağen_US
dc.subjectModern Ageen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectSocial Ironyen_US
dc.subjectIronyen_US
dc.titleGüray Süngü’nün Eserlerinde Toplumsal İronien_US
dc.title.alternativeSocial Irony in Güray Süngü’s Worksen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAlpaslan, Sena Nur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster