İnsansız Hava Araçları için Srtm Verisi Kullanılarak Uygun İniş Alanının Tespit Edilmesi
Citation
AYDIN, Musa & Emin KUĞU. "İnsansız Hava Araçları için Srtm Verisi Kullanılarak Uygun İniş Alanının Tespit Edilmesi". 24th Signal Processing and Communication Application Conference (SIU), (2016): 2125-2128.Abstract
Bu çalışmada, İnsansız Hava Araçları (İHA) için,
görev icrası esnasında acil iniş gerektiren durumlarda,
uygun iniş bölgesinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç
doğrultusunda da SRTM (Shuttle Radar Topography
Mission) haritalarından yararlanılmıştır. Günümüzde
İnsansız Hava Araçlarının askeri ve sivil amaçlı olarak
yoğun bir şekilde kullanıldığı görülmektedir. Artık
İHA‘ların otonomisinin artırılması ve insana olan ihtiyacın
daha aza indirgenmesi İHA sistemlerinin daha akıllı hale
getirilmesi kaçınılmaz bir ihtiyaç haline gelmiştir. İHA‘ların
görev icrası anında beklenmedik problemler ile
karşılaşılmaktadır. (motor arızası, haberleşmenin kesilmesi
vs.) Bu gibi durumlarda İHA’nın acil iniş sistemini devreye
alıp otonom olarak bu alana inişini gerçekleştirmesi
gerekmektedir. SRTM yükseklik haritası kullanılarak olası
iniş alanlarının tespit edilmesinde görüntü bölütleme
yöntemi ve blob analizi kullanılmıştır. Tasarlanan sistem ile
İHA‘nın acil durumlarda istenmeyen bir bölgeye zorunlu
inişi kısıtlanmakta ve İHA belirlenen güvenli bir alana
yönlendirilmektedir. In this work, it is aimed to determine the
suitable landing zones for the Unmanned Aerial Vehicles
(UAVs) in case of an emergency during their missions.
SRTM (Shuttle Radar Topography Mission) maps were used
to reach that aim. Nowadays, it is observed that the UAVs
are being used densely for both military and civilian
purposes. So, it is inevitable to make the UAVs smarter and
make them more autonomous to minimize their dependence
on a person. UAVs can have unexpected problems during
their missions such as motor fault, communication cut etc. In
this situation, a UAV should activate the emergency landing
systems and realize the landing safely. Image segmentation
and blob analysis are used to determine the possible landing
zones on the SRTM data. In this proposed system, the landing of a UAV to unwanted zones is limited and the UAV
is guidance to the predetermined safe zones.