• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Flow Velocity Effect on Clear Water Bridge Pier Scour

Thumbnail

Göster/Aç

Konferans Öğesi (827.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Yeleğen, Mehmet Öner
Uyumaz, Ali

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

YELEĞEN, Mehmet Öner & Ali UYUMAZ. "Flow Velocity Effect on Clear Water Bridge Pier Scour". Proceedings of the World Congress on Civil, Structural and Environmental Engineering (CSEE’16) (2016): 1-8.

Özet

For a long while, scour mechanism has been a major problem to be solved by many researchers. Local scour phenomenon at bridge piers has many parameters such as flow characteristics, sediment type, bridge pier shape and alignment. To find a general scour equation under the same conditions, the effect rate of any parameter has to be determined. After the determination phase, the rectifier coefficients for a valid equation can be easily calculated for scour estimation. In order to specify whether the scour condition is clear-water or live-bed, the velocity parameter has to be substituted into scour equations because the determinative factor between these two conditions is the flow velocity. Accordingly in this study, the effect of the ratio of mean approach flow velocity to the critical mean approach flow velocity for entrainment of bed sediment (V/Vc) has been investigated. Three of the mostly used empirical scour formulations, did not take into account the flow velocity, but they are rectified to verify this effect. The data set belongs to four previous studies. Since the parameter, V/Vc, is a dimensionless factor the physical characters of these equations are not altered significantly. However, importation of this parameter into the currently available formulations improves the calculation results in significant manner.

Kaynak

Proceedings of the World Congress on Civil, Structural and Environmental Engineering (CSEE’16)

Bağlantı

https://avestia.com/CSEE2016_Proceedings/files/paper/ICESDP/103.pdf
https://hdl.handle.net/11352/3473

Koleksiyonlar

  • İnşaat Mühendisliği Bölümü [136]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [756]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.