dc.contributor.author | Kaya, İsa | |
dc.date.accessioned | 2021-06-14T10:07:08Z | |
dc.date.available | 2021-06-14T10:07:08Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | KAYA, İsa. "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi". Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11.18 (2019): 345-363. | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/opus/article/530330 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/3619 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı farklı kurumlarda okul öncesi öğretmeni olarak görev yapan öğretmenlerin öz
yeterlik inançlarının cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve çalışılan kurum türü değikenine göre farklılaşıp
farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Konya il merkezinde görev yapan
108 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından
geliştirilen “Demografik Bilgi Formu” ile Tepe ve Demir (2012) tarafından geliştirilen beşli likert
“Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-yeterlilik İnançları Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın verileri
SPPS paket programı kullanılarak bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi ile (ANOVA)
analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucuna göre okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançlarının
cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve çalışılan kurum türü değişkenine göre anlamlı farklılaşmadığı bulun-
muştur Bu araştırmada elde edilen sonuçlar alanyazında yapılan araştırmalarla benzer sonuçlar ortaya
koymuştur. Bundan sonra yapılacak çalışmalar için değişik branşlarda çalışma grupları ile farklı
değişkenlerle çalışmaların yapılması ve nitel verilerle desteklenerek derinlemesine analizler yapılması
önerilebilir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine whether the self-efficacy beliefs of teachers who work as preschool
teachers in different institutions differ according to factors gender, age, professional experience and the
type of institution. The study group consisted of 108 preschool teachers working in the city center of
Konya. Data collection tools were “Demographic Information Form” developed by the researcher, and
“Self-efficacy Beliefs Scale of Preschool Teachers” developed by Tepe and Demir (2012). The data of the
study were analyzed by independent samples t test and one way variance analysis (ANOVA) using
SPPS package program. According to the results of the study, it was found that the self-efficacy beliefs
of pre-school teachers did not differ significantly according to gender, age, professional experience and
the type of institution studied. Results of this study overlaps with the literature. For future studies, it
can be suggested to conduct studies with different working groups in different branches with different
variables, and in-depth analyzes supported by qualitative data are required. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | OPUS | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.26466/opus.530330 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Öğretmeni | en_US |
dc.subject | Öz Yeterlik İnancı | en_US |
dc.subject | Preschool | en_US |
dc.subject | Pre-School Teacher | en_US |
dc.subject | Self-Efficacy Belief | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of Self-Efficacy Beliefs of Preschool Teachers in Terms of Certain Variables | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0003-3604-1368 | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 18 | en_US |
dc.identifier.startpage | 345 | en_US |
dc.identifier.endpage | 363 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kaya, İsa | |