Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, İsa
dc.date.accessioned2021-06-14T10:07:08Z
dc.date.available2021-06-14T10:07:08Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationKAYA, İsa. "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi". Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11.18 (2019): 345-363.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/opus/article/530330
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3619
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı farklı kurumlarda okul öncesi öğretmeni olarak görev yapan öğretmenlerin öz yeterlik inançlarının cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve çalışılan kurum türü değikenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Konya il merkezinde görev yapan 108 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Demografik Bilgi Formu” ile Tepe ve Demir (2012) tarafından geliştirilen beşli likert “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-yeterlilik İnançları Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın verileri SPPS paket programı kullanılarak bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi ile (ANOVA) analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucuna göre okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançlarının cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve çalışılan kurum türü değişkenine göre anlamlı farklılaşmadığı bulun- muştur Bu araştırmada elde edilen sonuçlar alanyazında yapılan araştırmalarla benzer sonuçlar ortaya koymuştur. Bundan sonra yapılacak çalışmalar için değişik branşlarda çalışma grupları ile farklı değişkenlerle çalışmaların yapılması ve nitel verilerle desteklenerek derinlemesine analizler yapılması önerilebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether the self-efficacy beliefs of teachers who work as preschool teachers in different institutions differ according to factors gender, age, professional experience and the type of institution. The study group consisted of 108 preschool teachers working in the city center of Konya. Data collection tools were “Demographic Information Form” developed by the researcher, and “Self-efficacy Beliefs Scale of Preschool Teachers” developed by Tepe and Demir (2012). The data of the study were analyzed by independent samples t test and one way variance analysis (ANOVA) using SPPS package program. According to the results of the study, it was found that the self-efficacy beliefs of pre-school teachers did not differ significantly according to gender, age, professional experience and the type of institution studied. Results of this study overlaps with the literature. For future studies, it can be suggested to conduct studies with different working groups in different branches with different variables, and in-depth analyzes supported by qualitative data are required.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOPUSen_US
dc.relation.isversionof10.26466/opus.530330en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmenien_US
dc.subjectÖz Yeterlik İnancıen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectPre-School Teacheren_US
dc.subjectSelf-Efficacy Beliefen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Self-Efficacy Beliefs of Preschool Teachers in Terms of Certain Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-3604-1368en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage345en_US
dc.identifier.endpage363en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKaya, İsa


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster