Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, Nihan
dc.contributor.authorTurhan, Nihan
dc.contributor.authorBingöl, Tuğba
dc.contributor.authorÖztabak, Muhammet Übeydullah
dc.contributor.authorÇetintaş, Şeyda
dc.date.accessioned2021-06-15T11:27:46Z
dc.date.available2021-06-15T11:27:46Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationARSLAN, Nihan, Nihan TURHAN, Tuğba BİNGÖL, Muhammet Übeydullah ÖZTABAK & Şeyda ÇETİNTAŞ. "Sosyal Başarı Hedefi Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması". Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 47.47 (2018): 39-50.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/33200/315511
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3635
dc.description.abstractÇalışmada Horst, Finney ve Barron (2007) tarafından geliştirilen Sosyal Başarı Hedefi Ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçeğin Türkçe formu 2016-2017 eğitim öğretim yılında devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 282 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Ölçek uyarlama araştırmasında dil geçerliği için Eğitim Bilimleri Bölümünden ve Yabancı Diller Bölümünden İngilizceye hakim 6 akademisyen tarafından İngilizce ve Türkçe uyarlama karşılaştırması yapılmıştır. Sonrasında İngilizce okur yazar öğrenci grubuna İngilizce ve Türkçe ölçekler uygulanmış olup, maddeler arasındaki korelasyon analizi yapılmıştır. Böylece, nihai Türkçe ölçek çevirisi yapılmıştır. Ölçeğin dil geçerliğinden sonra yapı geçerliği ve güvenirlik analizi yapılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek için öncelikle Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) yapılmıştır. Araştırmanın örneklem büyüklüğü ve faktör analizi yapılabilmesine uygun olduğu KMO .726 ve Barlett testi χ2 değeri ise 1272,522 (p< .001) olarak bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliği incelendiğinde verilere göre toplam varyansın % 54,32’sini açıklayan üç boyutlu bir yapı elde edilmiştir. Bu araştırmada AFA analizinde madde-faktör yapısı belirlenmiş olup sonrasında doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile model uyumu testi yapılmıştır. Sosyal Başarı Hedefi Ölçeğinin üç boyutlu yapısının doğrulandığı ortaya çıkmıştır. Bu araştırmada güvenirlik analizi için ölçeğin ve her boyutun iç tutarlılığına, cronbach alpha değerine bakılmıştır. Ölçeğin toplam iç tutarlılık katsayısı .68 bulunmuştur. Ölçeğin beceri alt boyutu için iç tutarlılık katsayısı .712, performans yaklaşımı alt boyutu için iç tutarlılık katsayısı .627 ve performans kaçınma alt boyutu için iç tutarlılık katsayısı .497 olarak bulunmuştur. AFA ve DFA analizleri sonucunda, Sosyal Başarı Hedefi Ölçeği Türkçe Formunun uygulandığı örneklem grubunda güvenilir ve geçerli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research aims to conduct the Turkish adaptation studies of Social Achievement Goal Scale (SAGS; Horst, Finney, ve Barron, 2007) which was revised from the Social Achievement Goal Orientation Scale (SAGOS; Ryan ve Hopkins, 2003). The Turkish version of the scale was applied on 282 university students studying at state university during during the 2016-2017 academic year. In the scale adaptation study, English and Turkish translation comparisons were made with six academicians having advanced English proficiency from Educational Sciences and Foreign Language Departments for language validity. Subsequently, English and Turkish scales were applied to the English literate group of students and the Turkish translation of the scale was completed by correlation analysis between the items. After the analysis of the language validity of the scale, the validity and reliability analyses were performed. In order to determine the construct validity of the scale, Explicatory Factor Analysis (EFA) was performed first. The sample size and factor analysis of the study were found to be appropriate with KMO .726 and the Barlett test x2 = 1272,522 (p <.001). When the construct validity of the scale was examined, a three-dimensional structure which accounts for 54,32 % of the total variance was obtained. In this study, item-factor structure was determined in EFA analysis and then model fit test was performed with Confirmatory Factor Analysis (CFA). Three-dimensional structure of the Social Achievement Goal Scale was confirmed. In this study, the Cronbach alpha value of the scale and the internal consistency of each dimension were examined for reliability analysis of the scale. The total internal consistency coefficient of the scale was .68, the internal consistency coefficient for the Mastery subscale was .712, the internal consistency coefficient for the Performance-approach was .627, and the internal consistency coefficient for the Performance-avoidance was .497. The EFA and CFA analyzes showed that the Turkish adaptation of the Social Achievement Goal Scale was reliable and valid.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.15285/maruaebd.315511en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Başarı Hedefien_US
dc.subjectGüvenirliken_US
dc.subjectGeçerliliken_US
dc.subjectSocial Achievement Goalen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.subjectValidityen_US
dc.titleSosyal Başarı Hedefi Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanmasıen_US
dc.title.alternativeTurkish Adaptation of Social Achievement Goal Scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume47en_US
dc.identifier.issue47en_US
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorArslan, Nihan
dc.contributor.institutionauthorTurhan, Nihan
dc.contributor.institutionauthorBingöl, Tuğba
dc.contributor.institutionauthorÖztabak, Muhammet Übeydullah
dc.contributor.institutionauthorÇetintaş, Şeyda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster