Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Ahmet
dc.contributor.authorBozgeyikli, Hasan
dc.date.accessioned2021-06-15T11:38:00Z
dc.date.available2021-06-15T11:38:00Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationAVCI, Ahmet & Hasan BOZGEYİKLİ. "Okul Yöneticilerinin Yönetici Kaygı Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Psikolojik Sermaye". Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 45.45 (2017): 43-57.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/29103/311392
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3638
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; okul yöneticilerinin sahip oldukları psikolojik sermayenin, yönetici kaygı düzeylerini anlamlı şekilde yordayıp yordamadığının tespit edilmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, 2016-2017 eğitim öğretim yılında, İstanbul’da Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kamu okullarında yöneticilik yapan ve basit seçkisiz örneklem yöntemiyle seçilen (%78,6'sı erkek; %21,4'ü kadın) 345 okul yöneticisinden elde edilmiştir.Araştırmaya katılan yöneticilerin % 71'i (245 kişi) okul müdürü %29'u (100 kişi) müdür yardımcısı olarak görev yapmaktadır. Araştırma verileri “yönetici kaygı ölçeği” ve “örgütsel psikolojik sermaye ölçeği” ile toplanmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde Pearson korelasyon katsayısı ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları okul yöneticilerinin yönetici kaygı düzeyleri ile psikolojik sermaye ölçeğinin alt boyutları olan iyimserlik, umut, psikolojik dayanıklılık ve özyeterlik arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Yordama analizleri sonucunda elde edilen bulgulara göre ise psikolojik sermaye ölçeğinin alt boyutları olan psikolojik dayanıklılık, iyimserlik ve özyeterliliğin okul yöneticilerinin yönetim kaygılarının en önemli yordayıcıları olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve gelecek araştırmalara yönelik öneriler sunulmuşturen_US
dc.description.abstractThe purpose of this research; psychological capital of school administrators, administrator anxiety It is to determine whether it predicts the levels significantly. Scanning in research model has been used. The data of the research were collected in the 2016-2017 academic year in Istanbul. It was obtained from 345 school administrators (78.6% male; 21.4% female) who were administrators in public schools affiliated to the Ministry of Education and selected by simple random sampling method. 29% (100 people) of the directors work as assistant directors. The data of the research are “executive anxiety scale” and “organizational psychological capital”. was collected with the “scale”. Pearson correlation coefficient in the analysis of the collected data and multiple linear regression analysis was used. The results of the research show that school administrators anxiety levels and the sub-dimensions of the psychological capital scale: optimism, hope, psychological showed that there is a negative significant relationship between resilience and self-efficacy. to the procedure According to the findings obtained as a result of the analysis, the sub-dimensions of the psychological capital scale are psychological resilience, optimism, and self-efficacy are the most important aspects of school administrators' management concerns. were found to be important predictors. The results obtained from the research are related to the literature. discussed and suggestions for future research were presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.15285/maruaebd.293255en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Yöneticilerien_US
dc.subjectYönetim Süreci Kaygısıen_US
dc.subjectPsikolojik Sermayeen_US
dc.subjectİş Yükü Kaygısıen_US
dc.subjectSchool Administratorsen_US
dc.subjectAdministration Process Anxietyen_US
dc.subjectPsychological Capitalen_US
dc.subjectWorkload Anxietyen_US
dc.titleOkul Yöneticilerinin Yönetici Kaygı Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Psikolojik Sermayeen_US
dc.title.alternativePsychological Capital As a Predictor of Managerial Anxiety Levels of School Administratorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume45en_US
dc.identifier.issue45en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage57en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Ahmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster