• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul Yöneticilerinin Yönetici Kaygı Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Psikolojik Sermaye

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (257.8Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Avcı, Ahmet
Bozgeyikli, Hasan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

AVCI, Ahmet & Hasan BOZGEYİKLİ. "Okul Yöneticilerinin Yönetici Kaygı Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Psikolojik Sermaye". Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 45.45 (2017): 43-57.

Özet

Bu araştırmanın amacı; okul yöneticilerinin sahip oldukları psikolojik sermayenin, yönetici kaygı düzeylerini anlamlı şekilde yordayıp yordamadığının tespit edilmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, 2016-2017 eğitim öğretim yılında, İstanbul’da Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kamu okullarında yöneticilik yapan ve basit seçkisiz örneklem yöntemiyle seçilen (%78,6'sı erkek; %21,4'ü kadın) 345 okul yöneticisinden elde edilmiştir.Araştırmaya katılan yöneticilerin % 71'i (245 kişi) okul müdürü %29'u (100 kişi) müdür yardımcısı olarak görev yapmaktadır. Araştırma verileri “yönetici kaygı ölçeği” ve “örgütsel psikolojik sermaye ölçeği” ile toplanmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde Pearson korelasyon katsayısı ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları okul yöneticilerinin yönetici kaygı düzeyleri ile psikolojik sermaye ölçeğinin alt boyutları olan iyimserlik, umut, psikolojik dayanıklılık ve özyeterlik arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Yordama analizleri sonucunda elde edilen bulgulara göre ise psikolojik sermaye ölçeğinin alt boyutları olan psikolojik dayanıklılık, iyimserlik ve özyeterliliğin okul yöneticilerinin yönetim kaygılarının en önemli yordayıcıları olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve gelecek araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur
 
The purpose of this research; psychological capital of school administrators, administrator anxiety It is to determine whether it predicts the levels significantly. Scanning in research model has been used. The data of the research were collected in the 2016-2017 academic year in Istanbul. It was obtained from 345 school administrators (78.6% male; 21.4% female) who were administrators in public schools affiliated to the Ministry of Education and selected by simple random sampling method. 29% (100 people) of the directors work as assistant directors. The data of the research are “executive anxiety scale” and “organizational psychological capital”. was collected with the “scale”. Pearson correlation coefficient in the analysis of the collected data and multiple linear regression analysis was used. The results of the research show that school administrators anxiety levels and the sub-dimensions of the psychological capital scale: optimism, hope, psychological showed that there is a negative significant relationship between resilience and self-efficacy. to the procedure According to the findings obtained as a result of the analysis, the sub-dimensions of the psychological capital scale are psychological resilience, optimism, and self-efficacy are the most important aspects of school administrators' management concerns. were found to be important predictors. The results obtained from the research are related to the literature. discussed and suggestions for future research were presented.
 

Kaynak

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi

Cilt

45

Sayı

45

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/29103/311392
https://hdl.handle.net/11352/3638

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü [88]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [587]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.