• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Grafik Tasarım Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Grafik Tasarım Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Otomobil Reklamlarının Gelişiminde Kadın İmgesinin Rolü

Thumbnail

Göster/Aç

Ana makale (964.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Şişman, M. Semih
Yıldırım, Dicle

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ŞİŞMAN, M. Semih & Dicle YILDIIRM. " Otomobil Reklamlarının Gelişiminde Kadın İmgesinin Rolü". Yedi: Sanat, Tasarım Ve Bilim Dergisi, 1.21 (2019): 77-84.

Özet

Bu makalede kadın imgesinin seyirlik nesneye dönüşümü ile araba imgesinin arzu nesnesine dönüştürülmesi süreci reklam sektörü üzerinden ele alınmıştır. İlk olarak modern kapitalizmin geldiği noktayı imleyen iki önemli endüstri aktarılmıştır. Reklam sektöründe üretilen graik imgeler ve metinler arzu nesneleri yaratarak pazarlama davranışlarını pozitif yönde etkilemesi ve teknolojik bir ürün olarak tanıtılan otomobilin, reklamlarındaki kadın imgesi ile bu etkiyi artırmak için bir çarpan olarak kullanıldığından söz edilmiştir. Otomobilin aişler üzerinde bir çağrı öğesi veya hem optik hem de metinsel olarak odak noktasındaki dönüşümü gözler önüne serilerek önceleri erkek egemen kimliğe sahip olan arabanın 1920’li ve 30’lu yıllardaki reklamlarının, anlatım dilli ve hikâye anlatıcılığının, kadınlaşan otomobil algısının ön plana çıkışına ışık tutulmuştur. Otomobil reklamlarında kadın imgesinin kullanılmasına aiş ve reklam örnekleri ile birlikte hem kültürel ve dönemsel altyapısı irdelenirken hem de tasarım ve estetik ekseninde süreç ortaya konulmuştur.
 
In the article; the process of converting the female image into the audiovisual object and the transformation of the car image into the desire object are conveyed through the advertising sector. First, two important industries that have pointed out the point where modern capitalism arrives are reported. It has been mentioned that the automobile, which is introduced as a technological artifact, is used as a multiplier to increase this efect with the female image in the commercials, by creating the desirable objects of the graphic images and texts produced in the advertising sector and inluencing the marketing behaviors in the positive direction. Continuation of the article; revealing the transformation of a desire item, or both, optically and textually at the focal point; the car with the dominant male predominance in the 1920s and 1930s, the narrative and storytelling of the car advertising, shed light on the foreground of the feminine automobile perception. When it comes to the last part of the article, the use of female images in automobile advertisements, both edutorial and posters, as well as cultural and periodical infrastructures are investigated and the process has been shown on the axis of graphic design and aesthetics.
 

Kaynak

Yedi: Sanat, Tasarım Ve Bilim Dergisi

Cilt

1

Sayı

21

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/yedi/issue/40942/453553
https://hdl.handle.net/11352/3640

Koleksiyonlar

  • Grafik Tasarım Bölümü [7]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [672]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.