Otomobil Reklamlarının Gelişiminde Kadın İmgesinin Rolü
Künye
ŞİŞMAN, M. Semih & Dicle YILDIIRM. " Otomobil Reklamlarının Gelişiminde Kadın İmgesinin Rolü". Yedi: Sanat, Tasarım Ve Bilim Dergisi, 1.21 (2019): 77-84.Özet
Bu makalede kadın imgesinin seyirlik nesneye dönüşümü ile araba imgesinin arzu nesnesine dönüştürülmesi süreci reklam
sektörü üzerinden ele alınmıştır. İlk olarak modern kapitalizmin geldiği noktayı imleyen iki önemli endüstri aktarılmıştır.
Reklam sektöründe üretilen graik imgeler ve metinler arzu nesneleri yaratarak pazarlama davranışlarını pozitif yönde
etkilemesi ve teknolojik bir ürün olarak tanıtılan otomobilin, reklamlarındaki kadın imgesi ile bu etkiyi artırmak için bir
çarpan olarak kullanıldığından söz edilmiştir. Otomobilin aişler üzerinde bir çağrı öğesi veya hem optik hem de metinsel
olarak odak noktasındaki dönüşümü gözler önüne serilerek önceleri erkek egemen kimliğe sahip olan arabanın 1920’li ve
30’lu yıllardaki reklamlarının, anlatım dilli ve hikâye anlatıcılığının, kadınlaşan otomobil algısının ön plana çıkışına ışık
tutulmuştur. Otomobil reklamlarında kadın imgesinin kullanılmasına aiş ve reklam örnekleri ile birlikte hem kültürel ve
dönemsel altyapısı irdelenirken hem de tasarım ve estetik ekseninde süreç ortaya konulmuştur. In the article; the process of converting the female image into the audiovisual object and the transformation of the car image into
the desire object are conveyed through the advertising sector. First, two important industries that have pointed out the point where
modern capitalism arrives are reported. It has been mentioned that the automobile, which is introduced as a technological artifact, is
used as a multiplier to increase this efect with the female image in the commercials, by creating the desirable objects of the graphic
images and texts produced in the advertising sector and inluencing the marketing behaviors in the positive direction. Continuation of
the article; revealing the transformation of a desire item, or both, optically and textually at the focal point; the car with the dominant
male predominance in the 1920s and 1930s, the narrative and storytelling of the car advertising, shed light on the foreground of the
feminine automobile perception. When it comes to the last part of the article, the use of female images in automobile advertisements,
both edutorial and posters, as well as cultural and periodical infrastructures are investigated and the process has been shown on the
axis of graphic design and aesthetics.