Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞişman, M. Semih
dc.contributor.authorYıldırım, Dicle
dc.date.accessioned2021-06-15T11:42:11Z
dc.date.available2021-06-15T11:42:11Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationŞİŞMAN, M. Semih & Dicle YILDIIRM. " Otomobil Reklamlarının Gelişiminde Kadın İmgesinin Rolü". Yedi: Sanat, Tasarım Ve Bilim Dergisi, 1.21 (2019): 77-84.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/yedi/issue/40942/453553
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3640
dc.description.abstractBu makalede kadın imgesinin seyirlik nesneye dönüşümü ile araba imgesinin arzu nesnesine dönüştürülmesi süreci reklam sektörü üzerinden ele alınmıştır. İlk olarak modern kapitalizmin geldiği noktayı imleyen iki önemli endüstri aktarılmıştır. Reklam sektöründe üretilen graik imgeler ve metinler arzu nesneleri yaratarak pazarlama davranışlarını pozitif yönde etkilemesi ve teknolojik bir ürün olarak tanıtılan otomobilin, reklamlarındaki kadın imgesi ile bu etkiyi artırmak için bir çarpan olarak kullanıldığından söz edilmiştir. Otomobilin aişler üzerinde bir çağrı öğesi veya hem optik hem de metinsel olarak odak noktasındaki dönüşümü gözler önüne serilerek önceleri erkek egemen kimliğe sahip olan arabanın 1920’li ve 30’lu yıllardaki reklamlarının, anlatım dilli ve hikâye anlatıcılığının, kadınlaşan otomobil algısının ön plana çıkışına ışık tutulmuştur. Otomobil reklamlarında kadın imgesinin kullanılmasına aiş ve reklam örnekleri ile birlikte hem kültürel ve dönemsel altyapısı irdelenirken hem de tasarım ve estetik ekseninde süreç ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn the article; the process of converting the female image into the audiovisual object and the transformation of the car image into the desire object are conveyed through the advertising sector. First, two important industries that have pointed out the point where modern capitalism arrives are reported. It has been mentioned that the automobile, which is introduced as a technological artifact, is used as a multiplier to increase this efect with the female image in the commercials, by creating the desirable objects of the graphic images and texts produced in the advertising sector and inluencing the marketing behaviors in the positive direction. Continuation of the article; revealing the transformation of a desire item, or both, optically and textually at the focal point; the car with the dominant male predominance in the 1920s and 1930s, the narrative and storytelling of the car advertising, shed light on the foreground of the feminine automobile perception. When it comes to the last part of the article, the use of female images in automobile advertisements, both edutorial and posters, as well as cultural and periodical infrastructures are investigated and the process has been shown on the axis of graphic design and aesthetics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDokuz Eylül Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17484/yedi.453553en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtomobil İmgesien_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectKadın İmgesien_US
dc.subjectAutomobile Imageen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectFemaleimageen_US
dc.titleOtomobil Reklamlarının Gelişiminde Kadın İmgesinin Rolüen_US
dc.title.alternativeThe Role of Female Image in The Development of Automobile Advertisingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYedi: Sanat, Tasarım Ve Bilim Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Tasarım Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-2790-0709en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-1115-8017en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage77en_US
dc.identifier.endpage84en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldırım, Dicle


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster