Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöçen, Gökçen
dc.contributor.authorOkur, Alpaslan
dc.date.accessioned2021-06-16T10:44:00Z
dc.date.available2021-06-16T10:44:00Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationGÖÇEN, Gökçen & Alpaslan OKUR. "Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazılı Anlatımlarındaki Sözcüklerin Kullanım Sıklığı". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19.3 (2017): 119-136.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/erziefd/issue/32738/336484
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3648
dc.description.abstractTürkçenin yabancı dil olarak öğretiminde, dilde en sık kullanılan sözcüklerin öğretilmesi gereklidir. Öğretimde yer alacak sözcüklerin seçiminde, sözcüklerin seviyelere dağılımında ve öğretim materyallerinin hazırlanmasında dilde sıklıkla kullanılan sözcüklere başvurulmalıdır. Bu süreçte Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin de her bir dil seviyesinde sıklıkla kullandıkları sözcükler incelenmelidir. Bu bağlamda çalışmanın problem cümlesini şu soru oluşturmaktadır: “Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazılı anlatımlarında yer alan sözcüklerin kullanım sıklığı nedir?”. Taramada modeliyle oluşturulan çalışmada, Gazi, Hitit ve İstanbul yabancılar için Türkçe ders kitaplarından biriyle A1, A2, B1, B2, C1 seviyelerinde Gaziantep Üniversitesi, Ankara Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi Türkçe öğretim merkezlerinde Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen toplam 500 öğrenci uygun örnekleme yöntemiyle örneklem olarak seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak, her bir dil seviyesinin sonunda kullanılmak üzere açık uçlu sorulardan oluşan yazılı metin kağıtları oluşturulmuştur. Betimsel analiz ile elde edilen veriler sonucunda Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin farklı dil seviyelerinde sıklıkla kullandıkları sözcüklerin sayısına ve sözcüklerin neler olduğuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractTeaching the most frequently used words is necessary while teaching Turkish as a foreign language. These words should be included in the processes of selecting the words to be taught, distributing the words into language levels and preparing teaching materials. In order to achieve this, the words that are frequently used in each language level by the learners of Turkish as a foreign language should be examined. Therefore, the following question forms the research question of this study: “What is the frequency of words that are found in the written expressions of learners of Turkish as a foreign language?”. Survey method was used for this study. 500 learners that were learning Turkish as a foreign language at Gaziantep University, Ankara University and İstanbul University Language Center at the levels of A1 A2, B1, B2 and C1 were selected as sample by using convenience sampling method. Written text papers consisting of open-ended questions to be used at the end of each language level were used as data collection tool. The data that was collected through descriptive analysis revealed the words themselves and the amount of the words that are frequently used in different language levels by the learners of Turkish as a foreign language.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherErzincan Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17556/erziefd.336484en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı Dil Olarak Türkçeen_US
dc.subjectTürkçe Eğitimien_US
dc.subjectKelime Sıklığıen_US
dc.subjectTurkish As a Foreign Language Turkishen_US
dc.subjectLanguage Educationen_US
dc.subjectWord Frequencyen_US
dc.titleTürkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazılı Anlatımlarındaki Sözcüklerin Kullanım Sıklığıen_US
dc.title.alternativeFrequency of Words in Written Expressions of Learners of Turkish as a Foreign Languageen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage119en_US
dc.identifier.endpage136en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGöçen, Gökçen


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster