Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yöntem
Künye
GÖÇEN, Gökçen. "Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yöntem". RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 18 (2020): 23-48.Özet
Bir yabancı dilin öğretimi söz konusu olduğunda dilin nasıl öğretileceği de söz konusu olmaktadır.
Bu süreçte dil öğretim yöntemlerinden yararlanılmaktadır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde
de dil öğretim yöntemlerini bilmek Türkçe öğretim sürecine olumlu etki yapacaktır. Bu süreçte,
yöntemlerin hangi dil öğretim yaklaşımlarıyla ilgili olduğunu fark etmek, yöntem hakkında bilgi
sahibi olmak yöntemlerin sınıf ortamına aktarılması için önemlidir. Bunlar, dil öğretim süreci içinde
ne zaman, hangi yönteme başvurulacağı konusunda da bir dil öğretmenine yol gösteren özellikler
arasındadır. Bununla birlikte, sınıf ortamında yapılacak uygulamalar için öğretmenlerin dil öğretim
yöntemlerindeki öğretmen ve öğrenci rollerinin neler olduğunu anlaması ve dil öğretim
yöntemlerinin olumlu ve olumsuz taraflarının farkında olması bir gerekliliktir. Bu önem ve gerekle,
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin etkililiğini arttırmak adına, dil öğretim yöntemlerindeki
öğretmen-öğrenci rollerini ve yöntemlerin olumlu-olumsuz özelliklerini ortaya koymayı amaçlayan
bu çalışma, literatür çalışmasına dayalı bir derleme çalışmasıdır. Literatür çalışması doğrultusunda
dil öğretiminde kullanılan yöntemlerdeki öğretmen-öğrenci rolleri ve yöntemlerin olumlu-olumsuz
özellikleri derlenmiştir. Bu çalışmada, yöntemlerdeki öğretmen-öğrenci rollerinin ve yöntemlerin
olumlu-olumsuz özelliklerinin açıklamaları ve örnekleri bir bütün hâlinde sunulmuştur. Böylece, bir
dil öğretmenine hangi yöntemi, ne zaman, niçin seçmesi gerektiğiyle ilgili bir bakış açısı da sunulmuş
olmuştur. Bu çalışmanın, öğretim sürecini etkili bir hâle getirmede, Türkçeyi yabancı dil olarak
öğretenlere yardımcı olacağı düşünülmektedir. The practice of teaching a foreign language is concerned with the ways languages are taught. This
means language teaching methods are exploited in this process. Having the knowledge of language
teaching methods will benefit one’s practices of teaching Turkish as a foreign language (TFL). In order
to transfer methodological knowledge to classroom environment, it is important to have learnt about
methods and to recognize the approaches that the methods are related to. These are among the
elements that lead a language teacher in terms of “which method to apply” and “when to apply them”.
In addition, teachers need to understand the roles of themselves and learners in language teaching
methods and be aware of positive and/or negative aspects of them so that in-class applications will
be effective. To this end, this study aims to reveal teacher-learner roles in language teaching methods
and positive and/or negative aspects of them. This is a compilation study based on literature review.In accordance with literature review, teacher-learner roles in language teaching methods and positive
and/or negative aspects of them were compiled. The study presents teacher-learner roles in language
teaching methods and positive and/or negative aspects of them as a whole. Therefore, this study
provides language teachers with some ideas on which methods to use as well as when and why to use
them. It is intended that this study will be of benefit to teachers of TFL to better improve TFL
practices.
Kaynak
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları DergisiSayı
18Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/rumelide/issue/53119/705499https://hdl.handle.net/11352/3650