Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöçen, Gökçen
dc.date.accessioned2021-06-16T10:48:21Z
dc.date.available2021-06-16T10:48:21Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationGÖÇEN, Gökçen. "Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yöntem". RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 18 (2020): 23-48.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/rumelide/issue/53119/705499
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3650
dc.description.abstractBir yabancı dilin öğretimi söz konusu olduğunda dilin nasıl öğretileceği de söz konusu olmaktadır. Bu süreçte dil öğretim yöntemlerinden yararlanılmaktadır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde de dil öğretim yöntemlerini bilmek Türkçe öğretim sürecine olumlu etki yapacaktır. Bu süreçte, yöntemlerin hangi dil öğretim yaklaşımlarıyla ilgili olduğunu fark etmek, yöntem hakkında bilgi sahibi olmak yöntemlerin sınıf ortamına aktarılması için önemlidir. Bunlar, dil öğretim süreci içinde ne zaman, hangi yönteme başvurulacağı konusunda da bir dil öğretmenine yol gösteren özellikler arasındadır. Bununla birlikte, sınıf ortamında yapılacak uygulamalar için öğretmenlerin dil öğretim yöntemlerindeki öğretmen ve öğrenci rollerinin neler olduğunu anlaması ve dil öğretim yöntemlerinin olumlu ve olumsuz taraflarının farkında olması bir gerekliliktir. Bu önem ve gerekle, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin etkililiğini arttırmak adına, dil öğretim yöntemlerindeki öğretmen-öğrenci rollerini ve yöntemlerin olumlu-olumsuz özelliklerini ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma, literatür çalışmasına dayalı bir derleme çalışmasıdır. Literatür çalışması doğrultusunda dil öğretiminde kullanılan yöntemlerdeki öğretmen-öğrenci rolleri ve yöntemlerin olumlu-olumsuz özellikleri derlenmiştir. Bu çalışmada, yöntemlerdeki öğretmen-öğrenci rollerinin ve yöntemlerin olumlu-olumsuz özelliklerinin açıklamaları ve örnekleri bir bütün hâlinde sunulmuştur. Böylece, bir dil öğretmenine hangi yöntemi, ne zaman, niçin seçmesi gerektiğiyle ilgili bir bakış açısı da sunulmuş olmuştur. Bu çalışmanın, öğretim sürecini etkili bir hâle getirmede, Türkçeyi yabancı dil olarak öğretenlere yardımcı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe practice of teaching a foreign language is concerned with the ways languages are taught. This means language teaching methods are exploited in this process. Having the knowledge of language teaching methods will benefit one’s practices of teaching Turkish as a foreign language (TFL). In order to transfer methodological knowledge to classroom environment, it is important to have learnt about methods and to recognize the approaches that the methods are related to. These are among the elements that lead a language teacher in terms of “which method to apply” and “when to apply them”. In addition, teachers need to understand the roles of themselves and learners in language teaching methods and be aware of positive and/or negative aspects of them so that in-class applications will be effective. To this end, this study aims to reveal teacher-learner roles in language teaching methods and positive and/or negative aspects of them. This is a compilation study based on literature review.In accordance with literature review, teacher-learner roles in language teaching methods and positive and/or negative aspects of them were compiled. The study presents teacher-learner roles in language teaching methods and positive and/or negative aspects of them as a whole. Therefore, this study provides language teachers with some ideas on which methods to use as well as when and why to use them. It is intended that this study will be of benefit to teachers of TFL to better improve TFL practices.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherYakup YILMAZen_US
dc.relation.isversionof10.29000/rumelide.705499en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil Öğretimien_US
dc.subjectTürkçe Eğitimien_US
dc.subjectTürkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimien_US
dc.subjectDil Öğretim Yöntemlerien_US
dc.subjectLanguage Teachingen_US
dc.subjectTeaching Turkishen_US
dc.subjectTeaching Turkish as a Foreign Languageen_US
dc.subjectLanguage Teaching Methodsen_US
dc.titleTürkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yöntemen_US
dc.title.alternativeMethodology in Teaching Turkish As a Foreign Languageen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalRumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-7552-8406en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGöçen, Gökçen


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster