• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazılı Anlatımlarındaki Sözcüklerin Kullanım Yaygınlığı Ve Sözcüklerin Seviyelere Dağılımı

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (874.9Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Göçen, Gökçen
Okur, Alpaslan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

GÖÇEN, Gökçen & Alpaslan OKUR. "Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazılı Anlatımlarındaki Sözcüklerin Kullanım Yaygınlığı Ve Sözcüklerin Seviyelere Dağılımı". Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7.1 (2018): 481 - 508.

Özet

Dil öğretiminde yer verilmesi gereken ilk sözcüklerin bireylerin yaşamında birinci derece önemli olan sözcükler olduğu söylenebilir. Bu sözcükler de dilde ve iletişimde en sık ve yaygın olarak kullanılan sözcükleri oluşturmaktadır. Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sözlü ya da yazılı anlatımlarındaki sözcüklerin kullanım yaygınlığını incelemek ile öğrenenlerin ihtiyaç duyduğu sözcükler daha iyi fark edilebilir; Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine ve öğretim materyallerine yönelik sözcük seçimleri daha geçerli ve güvenilir bir biçimde yapılabilir. Buradan hareketle çalışmada, A1 seviyesinden C1 seviyesinin sonuna kadar Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazılı anlatımlarında yer alan sözcüklerin kullanım yaygınlığını ve bu sözcüklerin dil seviyelerine dağılımını incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç temelinde çalışmada olgubilim (fenemoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ve İstanbul üniversitelerinin Türkçe öğretim merkezlerinde, A1 seviyesinin başından C1 seviyesinin sonuna kadar Yeni Hitit ve İstanbul Yabancılar için Türkçe Ders Kitapları aracılığıyla Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen 25 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yazılı metin kâğıtlarından yararlanılmıştır. İçerik analiziyle elde edilen veriler sonucunda Türkçeyi yabancı dil olarak A1 seviyesinden C1 seviyesinin sonuna kadar öğrenenlerin yazılı anlatımlarındaki sözcüklerin yaygınlığına ve sözcüklerin seviyelere dağılımına ulaşılmıştır.
 
It can be said that the primary words to be taught while teaching a language should be the ones that are fundamental for individuals daily lives. These words are the most frequently and extensively used ones in the language and communication. The words that are necessary for the learners can be better detected by studying the extensiveness of the words seen in the written and oral expressions of the learners of Turkish as a foreign language. This also helps select the words for the teaching materials in a more valid and reliable way. Therefore, the research aims to study the extensiveness of the words seen in the written expressions of the learners that study Turkish as a foreign language from the level of A1 to C1, and the distribution of these words into the language levels. Phenomenography is applied in the study. The participants are 25 learners that learn Turkish as a foreign language from the beginning of A1 level to the end of C1 level at Turkish teaching centers of Ankara University and Istanbul University by using textbooks named “Yeni Hitit” and “Ġstanbul for Foreigners”. Written text papers including open-ended questions were used as data collection tool. With the help of the data that is obtained with content analysis, the extensiveness of the words seen in the written expressions of learners from A1 to C1 level and distribution of these words into the language levels were found.
 

Kaynak

Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi

Cilt

7

Sayı

1

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/443382
https://hdl.handle.net/11352/3662

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [672]
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü [21]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.