Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöçen, Gökçen
dc.contributor.authorOkur, Alpaslan
dc.date.accessioned2021-06-18T11:36:12Z
dc.date.available2021-06-18T11:36:12Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationGÖÇEN, Gökçen & Alpaslan OKUR. "Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazılı Anlatımlarındaki Sözcüklerin Kullanım Yaygınlığı Ve Sözcüklerin Seviyelere Dağılımı". Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7.1 (2018): 481 - 508.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/443382
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3662
dc.description.abstractDil öğretiminde yer verilmesi gereken ilk sözcüklerin bireylerin yaşamında birinci derece önemli olan sözcükler olduğu söylenebilir. Bu sözcükler de dilde ve iletişimde en sık ve yaygın olarak kullanılan sözcükleri oluşturmaktadır. Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sözlü ya da yazılı anlatımlarındaki sözcüklerin kullanım yaygınlığını incelemek ile öğrenenlerin ihtiyaç duyduğu sözcükler daha iyi fark edilebilir; Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine ve öğretim materyallerine yönelik sözcük seçimleri daha geçerli ve güvenilir bir biçimde yapılabilir. Buradan hareketle çalışmada, A1 seviyesinden C1 seviyesinin sonuna kadar Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazılı anlatımlarında yer alan sözcüklerin kullanım yaygınlığını ve bu sözcüklerin dil seviyelerine dağılımını incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç temelinde çalışmada olgubilim (fenemoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ve İstanbul üniversitelerinin Türkçe öğretim merkezlerinde, A1 seviyesinin başından C1 seviyesinin sonuna kadar Yeni Hitit ve İstanbul Yabancılar için Türkçe Ders Kitapları aracılığıyla Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen 25 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yazılı metin kâğıtlarından yararlanılmıştır. İçerik analiziyle elde edilen veriler sonucunda Türkçeyi yabancı dil olarak A1 seviyesinden C1 seviyesinin sonuna kadar öğrenenlerin yazılı anlatımlarındaki sözcüklerin yaygınlığına ve sözcüklerin seviyelere dağılımına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIt can be said that the primary words to be taught while teaching a language should be the ones that are fundamental for individuals daily lives. These words are the most frequently and extensively used ones in the language and communication. The words that are necessary for the learners can be better detected by studying the extensiveness of the words seen in the written and oral expressions of the learners of Turkish as a foreign language. This also helps select the words for the teaching materials in a more valid and reliable way. Therefore, the research aims to study the extensiveness of the words seen in the written expressions of the learners that study Turkish as a foreign language from the level of A1 to C1, and the distribution of these words into the language levels. Phenomenography is applied in the study. The participants are 25 learners that learn Turkish as a foreign language from the beginning of A1 level to the end of C1 level at Turkish teaching centers of Ankara University and Istanbul University by using textbooks named “Yeni Hitit” and “Ġstanbul for Foreigners”. Written text papers including open-ended questions were used as data collection tool. With the help of the data that is obtained with content analysis, the extensiveness of the words seen in the written expressions of learners from A1 to C1 level and distribution of these words into the language levels were found.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUludağ Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı Dil Olarak Türkçeen_US
dc.subjectTürkçe Eğitimien_US
dc.subjectSözcük Öğretimien_US
dc.subjectSözcük Yaygınlığıen_US
dc.subjectTurkish as a Foreign Languageen_US
dc.subjectTurkish Language Educationen_US
dc.subjectTeaching Vocabularyen_US
dc.subjectWord Extensivenessen_US
dc.titleTürkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yazılı Anlatımlarındaki Sözcüklerin Kullanım Yaygınlığı Ve Sözcüklerin Seviyelere Dağılımıen_US
dc.title.alternativeExtensiveness of The Words Seen in The Written Expressions of Learners of Turkish as A Foreign Language and The Distrıbution of These Words Into Language Levelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-7552-8406en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-2868-063Xen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage481en_US
dc.identifier.endpage508en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGöçen, Gökçen


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster