Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Muhammet
dc.date.accessioned2021-06-25T12:31:24Z
dc.date.available2021-06-25T12:31:24Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÇELİK, Muhammet. "Tek Sözcük Döneminde Dil - Zihin İlişkisi, İki Dillilik ve İletişimdeki İşlevselliği (12. ve 13. Aylar)". FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 17 (2021): 481-512.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/fsmia/issue/62991/957118
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3695
dc.description.abstractİnsanda doğuştan var olan dil edinim süreci, anne karnında iken duyduğu seslerle başlar, ardından çeşitli safhalardan geçerek ortalama 12. ayda görülen tek sözcük dönemine ulaşır. Konuşmanın başlangıcı olan bu dönemde çocuğun, zihnindeki düşünceleri ifade etmek üzere kolayına gelen kelimelerden seçerek kullandığı tek tek kelimeler, çoğu kez sözedimsel bir güç taşır ve cümlelerin ifade ettiği anlamları barındırır. Dil ediniminin ilk safhalarından itibaren çocuklar, hayatın doğal akışı içinde birden fazla dili sorunsuzca edinebilirler. Çalışma, Türkiye’de sıklıkla görülen, Türkçe ve Kürtçeyi aynı anda edinen çocuklardan birinin örnekliğini yorumlamakta ve çocuğun kullandığı tek tek kelimelerden hareketle onun düşünce ve hayal dünyasına kapı aralamayı hedeflemektedir.en_US
dc.description.abstractThe innate language acquisition process starts with the voices heard in the mother’s womb, then passes through various stages and reaches the single word period around 12th month on average. In this period, which is the beginning of the conversation, the individual words that the child uses by choosing from easy words to express the thoughts in his mind often behave like a speech act and contain the meanings expressed by the sentences. From the early stages of language acquisition, children can easily acquire more than one language in the natural flow of life. This work interprets the example of one child who acquire both Turkish and Kurdish which is common in Turkey and aims to uncover his thoughts and imaginations based on the single words he uses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.16947/fsmia.957118en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk Gelişimien_US
dc.subjectTek Sözcük Dönemien_US
dc.subjectİki Dilliliken_US
dc.subjectDil - Zihin ilişkisien_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectChild Developmenten_US
dc.subjectSingle Word Perioden_US
dc.subjectBilingualismen_US
dc.subjectLanguage-mind Relationshipen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.titleTek Sözcük Döneminde Dil - Zihin İlişkisi, İki Dillilik ve İletişimdeki İşlevselliği (12. ve 13. Aylar)en_US
dc.title.alternativeLinguistic Relationship, Bilingualism and Communication Function in the Single Word Period (The Twelfth and Thirteenth Months)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFSM Vakıf Üniversitesi, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Rektörlük, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-0222-9784en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage481en_US
dc.identifier.endpage512en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇelik, Muhammet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster