Erken Çocukluk Dönemi Öğretmenlerinin Çokkültürlülüğe Dair Bakış Açıları ve Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme
Künye
BAŞKAYA, Gözdenur Işıkcı, Fatma ALİSİNANOĞLU & Fatma TAHTA. "Erken Çocukluk Dönemi Öğretmenlerinin Çokkültürlülüğe Dair Bakış Açıları ve Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme". Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 6.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi Özel Sayısı, 4.2 (2020): 9-29.Özet
Eğitim alanında çokkültürlülük her ailenin özgünlüğü ve onlarla çalışmanın getirdiği etkiler ile tüm
çocuklar için eşit eğitim fırsatları oluşturma; farklılıkları takdir etme olarak tanımlanmaktadır.
Çokkültürlülük aynı zamanda toplumdaki temel eşitsizlikleri değiştirmek için çocukları girişimde
bulunmaya teşvik eden bir araç olarak da değerlendirilmektedir. Bu çalışma, erken çocukluk dönemi
öğretmenlerinin eğitimde çokkültürlülük bakış açılarını, sınıfta uyguladıkları çok kültürlü etkinlikleri ve
çok kültürlü ailelerle yaptıkları aile katılım uygulamalarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla,
İstanbul'da üç farklı anaokulunda 7 öğretmenden veri toplanmıştır. Bulgular, “Çokkültürlülük
Tanımları”, “Çokkültürlü Aile Anlayışları”, “İletişim Yöntemleri”, “Çokkültürlü Etkinlikler” ve “Aile
Katılım Tanımları” olarak tanımlanan 5 ana tema altında gruplanmıştır. Bulgular geniş bir perspektiften
değerlendirildiğinde; erken çocukluk eğitimi öğretmenlerinin çok kültürlü anlatılarında benzer ve farklı
yönleri olduğu söylenebilir. Ayrıca, farklı çokkültürlülük bakış açıları çok-kültürlü faaliyetlerin
uygulanmasını desteklemektedir. Multiculturalism in terms of education is defined as creating equal educational opportunities
for all children and appreciating differences with the specificity of each family and the effects of working
with them. This study aims to examine the multicultural perspectives of early childhood teachers in
education, the multicultural activities they practice in the classroom and their family involvement
practices with multicultural families. Data were collected from 7 teachers in three different preschools
in Istanbul. Findings revealed 5 main titles defined as “Definitions of Multiculturalism”, “Their
Understanding of Multicultural Family”, “Communication Methods”, “Multicultural Activities” and
“Definitions of Parent Involvement”. When the findings of the study were evaluated from a broad
perspective; it can be stated that early childhood education teachers have both similar and different
aspects at the same time, in their multicultural narratives. Also, their different perceptions of
multiculturalism support the implementation of multicultural activities.
Kaynak
Erken Çocukluk Çalışmaları DergisiCilt
4Sayı
2Bağlantı
https://journalofomepturkey.org/index.php/eccd/article/view/223https://hdl.handle.net/11352/4139