Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaşkaya, Gözdenur Işıkcı
dc.contributor.authorAlisinanoğlu,Fatma
dc.contributor.authorDemircan, Hasibe Özlen
dc.contributor.authorTahta, Fatma
dc.date.accessioned2022-08-09T08:27:44Z
dc.date.available2022-08-09T08:27:44Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationBAŞKAYA, Gözdenur Işıkcı, Fatma ALİSİNANOĞLU & Fatma TAHTA. "Erken Çocukluk Dönemi Öğretmenlerinin Çokkültürlülüğe Dair Bakış Açıları ve Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme". Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 6.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi Özel Sayısı, 4.2 (2020): 9-29.en_US
dc.identifier.urihttps://journalofomepturkey.org/index.php/eccd/article/view/223
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4139
dc.description.abstractEğitim alanında çokkültürlülük her ailenin özgünlüğü ve onlarla çalışmanın getirdiği etkiler ile tüm çocuklar için eşit eğitim fırsatları oluşturma; farklılıkları takdir etme olarak tanımlanmaktadır. Çokkültürlülük aynı zamanda toplumdaki temel eşitsizlikleri değiştirmek için çocukları girişimde bulunmaya teşvik eden bir araç olarak da değerlendirilmektedir. Bu çalışma, erken çocukluk dönemi öğretmenlerinin eğitimde çokkültürlülük bakış açılarını, sınıfta uyguladıkları çok kültürlü etkinlikleri ve çok kültürlü ailelerle yaptıkları aile katılım uygulamalarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, İstanbul'da üç farklı anaokulunda 7 öğretmenden veri toplanmıştır. Bulgular, “Çokkültürlülük Tanımları”, “Çokkültürlü Aile Anlayışları”, “İletişim Yöntemleri”, “Çokkültürlü Etkinlikler” ve “Aile Katılım Tanımları” olarak tanımlanan 5 ana tema altında gruplanmıştır. Bulgular geniş bir perspektiften değerlendirildiğinde; erken çocukluk eğitimi öğretmenlerinin çok kültürlü anlatılarında benzer ve farklı yönleri olduğu söylenebilir. Ayrıca, farklı çokkültürlülük bakış açıları çok-kültürlü faaliyetlerin uygulanmasını desteklemektedir.en_US
dc.description.abstractMulticulturalism in terms of education is defined as creating equal educational opportunities for all children and appreciating differences with the specificity of each family and the effects of working with them. This study aims to examine the multicultural perspectives of early childhood teachers in education, the multicultural activities they practice in the classroom and their family involvement practices with multicultural families. Data were collected from 7 teachers in three different preschools in Istanbul. Findings revealed 5 main titles defined as “Definitions of Multiculturalism”, “Their Understanding of Multicultural Family”, “Communication Methods”, “Multicultural Activities” and “Definitions of Parent Involvement”. When the findings of the study were evaluated from a broad perspective; it can be stated that early childhood education teachers have both similar and different aspects at the same time, in their multicultural narratives. Also, their different perceptions of multiculturalism support the implementation of multicultural activities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürkiye Okul Öncesi Eğitimini Geliştirme Derneğien_US
dc.relation.isversionof10.24130/eccd-jecs.1967202042223en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇokkültürlülüken_US
dc.subjectAile Katılımıen_US
dc.subjectErken Çocukluk Eğitimien_US
dc.subjectÇokkültürlü Aileen_US
dc.subjectMulticulturalismen_US
dc.subjectParent Involvementen_US
dc.subjectEarly Childhood Educationen_US
dc.subjectMulticultural Familyen_US
dc.titleErken Çocukluk Dönemi Öğretmenlerinin Çokkültürlülüğe Dair Bakış Açıları ve Uygulamaları Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Early Childhood Education Teachers’ Perspectives and Practices of Multiculturalismen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalErken Çocukluk Çalışmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttp://orcid.org/0000-0003-3377-3969en_US
dc.contributor.authorIDhttp://orcid.org/0000-0002-9177-7151en_US
dc.contributor.authorIDhttp://orcid.org/0000-0002-3536-4643en_US
dc.contributor.authorIDhttp://orcid.org/0000-0003-3225-5449en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAlisinanoğlu, Fatma


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster