• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optimal Sizing and Siting of Different Types of EV Charging Stations in A Real Distribution System Environment

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (3.257Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2022

Yazar

Sengor, Ibrahim
Erenoglu, Ayse Kubra
Guldorum, Hilmi Cihan
Erdinc,Ozan
Taşcıkaraoglu, Akın
Taştan, Ibrahim Can
Büyük, Ali Fuat
Catalão, João P. S.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

SENGOR, Ibrahim, Ayse Kubra ERENOGLU, Hilmi Cihan GULDORUM, Ozan ERDİNC, Akın TAŞCIKARAOGLU, Ibrahim Can TAŞTAN, Ali Fuat BÜYÜK & João P. S. CATALÃO. "Optimal Sizing and Siting of Different Types of EV Charging Stations in A Real Distribution System Environment". IET Renewable Power Generation, (2022).

Özet

Due to the rising of both economic and environmental concerns in the energy sector, each subdivision of the community is investigating new solutions to overcome this critical issue. For this reason, electric vehicles (EVs) have gained more significance in the transportation sector owing to their efficient and clean operation chance. These improvements, however, bring new challenges such as installation costs, infrastructure renovation, and loading of the existing power system. Here, optimal sizing and siting of EV charging stations (CSs) are examined in a mixed-integer linear programming framework with the aim of minimizing the number of EVCSs in the distribution system (which in turn means to minimize CS-related investment while satisfying EV owners’ needs) while satisfying constraints. The proposed optimization model considers EVCS types with different charging rate capabilities to provide opportunities for demand-side management. Moreover, the model takes the actual behaviour of the battery charging pattern into account by using real measured EV charging data together with the consideration of an actual distribution system belonging to a region in Turkey. Lastly, a bunch of case studies is conducted in order to validate the accuracy and effectiveness of the devised model.

Kaynak

IET Renewable Power Generation

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4167

Koleksiyonlar

  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü [75]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [756]
  • WOS İndeksli Yayınlar / WOS Indexed Publications [661]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.