• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tezhip Sanatında Sarılma ve Hurde Rûmî Çeşitlemeleri (Eser Metni)

Thumbnail

Göster/Aç

Tez (8.710Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Akkafa, Rabia Hilal

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

AKKAFA, Rabia Hilal, Tezhip Sanatında Sarılma ve Hurde Rûmî Çeşitlemeleri (Eser Metni), Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı Geleneksel Türk Sanatları Programı,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2022.

Özet

Türk tezyînâtının ana öğelerinden biri olan rûmî motifinin en güzel örnekleri mimârîde ve kitap sanatlarında görülmektedir. Klâsik dönemde soyutlaşarak gelişen bu motif, günümüzde tezhip sanatında kaynak tartışmalarına dayanarak hayvansal ve bitkisel olarak da kullanılmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde rûmi motifinin tarihçesi ve çeşitleri bulunmaktadır. Tezyinatta kullanılan bazı form ve motiflerle ruminin bir arada görüldüğü örnekler ikinci bölümün temeline oluşturmaktadır. Sınırsız tasarım yapılabilecek olan rûmî motifinin sarılma ve hurde çeşitleri etrafında yapılan özgün tasarımlar, metin ve görselleriyle çalışmanın üçüncü bölümünde yer almaktadır.
 
The most beautiful examples of the rumi motif, which is one of the main elements of Turkish ornamentation, can be seen in architecture and book arts. This motif, which developed by becoming abstract in the classical period, is used in the art of illumination today as animal and vegetal based on the source discussions. In the first part of the study, the history and varieties of the rumi motif are included. Some forms and motifs used in ornaments and examples in which rumi are seen together form the basis of the second part. The original designs made around the “sarılma” and “hurde” types of the rumi motif, which can be designed unlimitedly, are included in the third part of the study with their texts and visuals.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4267

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.