• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Psychometric Properties of Turkish Version of the Interpersonal Affect Improvement Strategies Questionnaire (IAISQ)

Thumbnail

Göster/Aç

Ana makale (434.9Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Turgut, Tuğba
Çetintaş, Şeyda
Belet, Eda Öztürk
Avcu, Akif

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

TURGUT, Tuğba, Şeyda ÇETİNDAŞ, Eda ÖZTÜRK BELET & Akif AVCU. "Psychometric Properties of Turkish Version of the Interpersonal Affect Improvement Strategies Questionnaire (IAISQ)". Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 12, 67 (2022): 529-542.

Özet

The aim of this study was to adapt the Interpersonal Affect Improvement Strategies Questionnaire (IAISQ) into Turkish population, as well as to examine its validity and reliability estimates. The sample consisted of 610 university students. The original factor structure of the scale was confirmed in Turkish sample by confirmatory factor analysis (CFA). The internal reliability coefficient was found as .75 for overall scale (.74 for Positive Engagement subscale, .63 for Acceptance subscale). Significant correlation coefficients were found between the subscales of IAISQ and Interpersonal Emotion Regulation Questionnaire (IERQ), confirming a good criterion related validity. Overall results suggest that Turkish form of IAISQ is a valid and reliable measure to use for research purposes in order to investigate the Turkish students’ interpersonal affect improvement strategies.
 
Bu çalışmanın amacı Kişilerarası Duygulanım İyileştirme Stratejileri Ölçeğini (KDİSÖ) Türk popülasyonuna uyarlamak ve geçerlik/güvenirlik değerlerini incelemektir. Çalışmanın örneklemi 610 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Ölçeğin orijinal faktör yapısı, Türkiye örnekleminde doğrulayıcı faktör analiziyle (DFA) doğrulanmıştır. İç güvenirlik katsayısı ölçeğin tamamı için .75 olarak bulunurken, Pozitif Katılım alt ölçeği için .74, Kabul alt ölçeği için .63 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin ölçüt geçerliği için Kişilerarası Duygu Düzenleme Ölçeği (KDDÖ) kullanılmış olup, KDİSÖ ve KDDÖ alt ölçekleri anlamlı korelasyon katsayıları bulunmuştur. Araştırmanın bulguları, KDİSÖ'nün, Türk öğrencilerinin kişilerarası duygulanım iyileştirme stratejilerini değerlendirmek amacıyla kullanılacak geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
 

Kaynak

Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal

Cilt

12

Sayı

67

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/en/pub/tpdrd/issue/73453/1224112
https://hdl.handle.net/11352/4286

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü [88]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [630]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar / TR-Dizin Indexed Publications [587]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.