• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığının İncelenmesi: Üsküdar Örneği

Thumbnail

Göster/Aç

Uzmanlık Projesi (382.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Türkan, Fatma

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

TÜRKAN, Fatma, Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığının İncelenmesi: Üsküdar Örneği, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Yönetimi Anabilim/ Anasanat Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Uzmanlık Projesi, İstanbul 2022.

Özet

Bu araştırmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının incelenmesidir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmamızda amaçlı örnekleme tercih edilmiştir. Amaçlı örneklemeye uygun olarak araştırmamıza katılan öğretmenler zorunlu uzaktan eğitim sürecinin tamamına katılmıştır. Araştırmanın verileri 8 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler ses kaydı alınarak deşifre edilmiş ve elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmamızın katılımcılarını zorunlu uzaktan eğitim sürecinde uygulama sürecinin tamamında aktif görev alan, İstanbul’da bir devlet okulunda çalışan 8 öğretmen oluşturmaktadır. İçerik analizi sonucunca veriler, uzaktan eğitimde öğretmenlerin örgütsel bağlılığında olumlu ve olumsuz etkiler olmak üzere iki başlık altında incelenmiştir. Olumlu etkiler 9 kod ve 3 tema, olumsuz etkiler de 9 kod ve 3 tema ile incelenmiştir. Örgütün değişen şartlarda devamlılığı, üretim kalitesi ve üretim hızının çalışanların örgütsel bağlılığı ile doğru orantılı olduğu araştırmalar tarafından ortaya konulmaktadır. Alan yazın incelendiğinde araştırmamız, uzaktan eğitim alanında yapılan çalışmaların yoğunlaştığı konuların dışında olması nedeniyle önem taşımaktadır. Araştırmamızın bulgularına göre öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde örgütsel bağlılıklarında anlamlı bir zayıflık tespit edilmemiştir. Olumsuz etkiler başlığında yer alan bulguların sadece uzaktan eğitime özgü olmadığı görülmüştür. Covid-19 salgın hastalık sürecinde de görüldüğü gibi uzaktan eğitim uygulamaları artık daha fazla karşımıza çıkacaktır. Öğretmenlerin çalıştıkları kurumlarla bütünleşip, duygusal bağlarının kuvvetlenmesi için yapılan akademik çalışmalar kurumlar tarafından dikkate alınmalı, öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları incelenmeli ve sorunların çözümünde akademik alanda üretilen bilgilerden etkin olarak yararlanılmalıdır.

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4327

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [840]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.