• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tezsiz Yüksek Lisans Eğitim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Durumları

Thumbnail

Göster/Aç

Tezsiz Yüksek Lisans (442.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Pak, Gönül Sarıtaş

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

PAK, Gönül SARITAŞ, Tezsiz Yüksek Lisans Eğitim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Durumları, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim/Anasanat Dalı Eğitim Yönetimi Programı,Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans, İstanbul 2022.

Özet

Sosyal etkisiyle birlikte örgütsel faaliyetlerle de kendisini gösteren sinizm kavramının geçmişi M.Ö. 4. ve 5.yüzyılla dayanmaktadır. 80’li yıllardan itibaren yönetim literatüründe yer almaya başlamıştır. Sinizmin kavramının kavramsallaştırıldığı 1990’lı yıllarda Türkiye’de sinizm kavramı alanında bir araştırma yoktur. Sadece yabancı araştırmacılar bu konu üzerine çalışmalar yapmıştır. Çalışmanın amacı 2000-2021 eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin kurumlarına karşı geliştirdikleri sinik durumların nedeni ve sonucunu bilimsel kurallar çerçevesinde tanıtmak, eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin bu konu hakkında duyarlılıklarını artırmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma gurubu 2000-2021 tarihleri arasında yayınlanmış kitap, dergi, makale, doktora ve yüksek lisans tezlerinde yer alan eğitim kurumlarındaki öğretmenlerden oluşturmaktadır. Veriler doküman analizi yöntemiyle toplanmış bulgular betimsel analiz kullanılarak ortaya konulmuştur. Bu yapılan araştırmada sinizm ve örgütsel sinizm kavramı üzerine ayrıntılı bir biçimde literatür taraması yapılarak sinizmin ortaya çıkışı, kavramsal çerçevesi ve sinizmin sonuçları incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin azımsanmayacak seviyede sinizm hissettikleri, en çok boyutlar konusun da farklılık gösterirken demografik özellikler konusunda farklılıklar olmadığı görülmüştür. Sinizm boyutları üzerine yapılan araştırmalarda ise en çok bilişsel en az davranışsal boyutta farklılık görülmektedir. Bu durum da eğitim kurumlarında çalışan bireylerin sinik durumlarını etrafındakilere yansıtmadığı, kendilerine adil davranılmadığı için sinik durum yaşayan öğretmenlerin kurumdan soğuduğu, kurumuna yabancılaştığı, veriminin düştüğü, küçük okullarda sinizm tutumunun daha çok olduğu tespit edilmiştir. Yapılan çalışmada eğitim kurumlarında öğretmenlerin örgütsel sinizm durumlarıyla ilgili literatüre katkıda bulunmak için bilgilendirme yapılması hedeflenmişti ve bu konularla ilgili bilgiler verilmiştir.
 
The history of the concept of cynicism, which manifests itself in organizational activities along with its social impact, dates back to BC. It dates back to the 4th and 5th centuries. It has started to take place in the management literature since the 80s. In the 1990s, when the concept of cynicism was conceptualized, there was no research on the concept of cynicism in Turkey. Only foreign researchers have conducted studies on this subject. The aim of the study is to introduce the cause and result of the cynical situations developed by teachers in 2000-2021 educational institutions against their institutions within the framework of scientific rules, and to increase the sensitivity of teachers in educational institutions about this issue. Case study design, one of the qualitative research methods, was used. The study group consists of teachers in educational institutions who took part in books, journals, articles, doctoral and master's theses published between 2000-2021. The data were collected by document analysis method and the findings were revealed using descriptive analysis. In this research, the emergence of cynicism, its conceptual framework and the results of cynicism were examined by making a detailed literature review on the concept of cynicism and organizational cynicism. Considering the results of the research, it was seen that teachers working in educational institutions felt cynicism at a substantial level, while they differed mostly in dimensions, there were no differences in demographic characteristics. In the studies on the dimensions of cynicism, the difference is observed mostly in the cognitive and at least in the behavioral dimension. In this situation, it has been determined that the individuals working in educational institutions do not reflect their cynical status to those around them, that teachers who experience cynicism because they are not treated fairly are alienated from the institution, alienated from the institution, their efficiency decreases, and cynicism is more common in small schools. In the study, it was aimed to provide information to contribute to the literature about teachers' organizational cynicism in educational institutions and information about these issues was given.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4329

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.