Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSılay, Nur
dc.contributor.authorPak, Gönül Sarıtaş
dc.date.accessioned2023-02-28T08:46:11Z
dc.date.available2023-02-28T08:46:11Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationPAK, Gönül SARITAŞ, Tezsiz Yüksek Lisans Eğitim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Durumları, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim/Anasanat Dalı Eğitim Yönetimi Programı,Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans, İstanbul 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4329
dc.description.abstractSosyal etkisiyle birlikte örgütsel faaliyetlerle de kendisini gösteren sinizm kavramının geçmişi M.Ö. 4. ve 5.yüzyılla dayanmaktadır. 80’li yıllardan itibaren yönetim literatüründe yer almaya başlamıştır. Sinizmin kavramının kavramsallaştırıldığı 1990’lı yıllarda Türkiye’de sinizm kavramı alanında bir araştırma yoktur. Sadece yabancı araştırmacılar bu konu üzerine çalışmalar yapmıştır. Çalışmanın amacı 2000-2021 eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin kurumlarına karşı geliştirdikleri sinik durumların nedeni ve sonucunu bilimsel kurallar çerçevesinde tanıtmak, eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin bu konu hakkında duyarlılıklarını artırmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma gurubu 2000-2021 tarihleri arasında yayınlanmış kitap, dergi, makale, doktora ve yüksek lisans tezlerinde yer alan eğitim kurumlarındaki öğretmenlerden oluşturmaktadır. Veriler doküman analizi yöntemiyle toplanmış bulgular betimsel analiz kullanılarak ortaya konulmuştur. Bu yapılan araştırmada sinizm ve örgütsel sinizm kavramı üzerine ayrıntılı bir biçimde literatür taraması yapılarak sinizmin ortaya çıkışı, kavramsal çerçevesi ve sinizmin sonuçları incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin azımsanmayacak seviyede sinizm hissettikleri, en çok boyutlar konusun da farklılık gösterirken demografik özellikler konusunda farklılıklar olmadığı görülmüştür. Sinizm boyutları üzerine yapılan araştırmalarda ise en çok bilişsel en az davranışsal boyutta farklılık görülmektedir. Bu durum da eğitim kurumlarında çalışan bireylerin sinik durumlarını etrafındakilere yansıtmadığı, kendilerine adil davranılmadığı için sinik durum yaşayan öğretmenlerin kurumdan soğuduğu, kurumuna yabancılaştığı, veriminin düştüğü, küçük okullarda sinizm tutumunun daha çok olduğu tespit edilmiştir. Yapılan çalışmada eğitim kurumlarında öğretmenlerin örgütsel sinizm durumlarıyla ilgili literatüre katkıda bulunmak için bilgilendirme yapılması hedeflenmişti ve bu konularla ilgili bilgiler verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe history of the concept of cynicism, which manifests itself in organizational activities along with its social impact, dates back to BC. It dates back to the 4th and 5th centuries. It has started to take place in the management literature since the 80s. In the 1990s, when the concept of cynicism was conceptualized, there was no research on the concept of cynicism in Turkey. Only foreign researchers have conducted studies on this subject. The aim of the study is to introduce the cause and result of the cynical situations developed by teachers in 2000-2021 educational institutions against their institutions within the framework of scientific rules, and to increase the sensitivity of teachers in educational institutions about this issue. Case study design, one of the qualitative research methods, was used. The study group consists of teachers in educational institutions who took part in books, journals, articles, doctoral and master's theses published between 2000-2021. The data were collected by document analysis method and the findings were revealed using descriptive analysis. In this research, the emergence of cynicism, its conceptual framework and the results of cynicism were examined by making a detailed literature review on the concept of cynicism and organizational cynicism. Considering the results of the research, it was seen that teachers working in educational institutions felt cynicism at a substantial level, while they differed mostly in dimensions, there were no differences in demographic characteristics. In the studies on the dimensions of cynicism, the difference is observed mostly in the cognitive and at least in the behavioral dimension. In this situation, it has been determined that the individuals working in educational institutions do not reflect their cynical status to those around them, that teachers who experience cynicism because they are not treated fairly are alienated from the institution, alienated from the institution, their efficiency decreases, and cynicism is more common in small schools. In the study, it was aimed to provide information to contribute to the literature about teachers' organizational cynicism in educational institutions and information about these issues was given.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSinizmen_US
dc.subjectÖrgütsel Sinizmen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectEğitim Kurumuen_US
dc.subjectCynicismen_US
dc.subjectOrganizationalen_US
dc.subjectCynicismen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectEducationalen_US
dc.subjectEducational Institutionen_US
dc.titleTezsiz Yüksek Lisans Eğitim Kurumlarında Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm Durumlarıen_US
dc.title.alternativeOrganizational Cynicism of Teachers in Educational Institutionsen_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorPak, Gönül Sarıtaş


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster