• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sultanbeyli Hasanpaşa İlkokulu Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinden Beklentileri

Thumbnail

Göster/Aç

Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi (587.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Özkan, Hatice Nur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ÖZKAN, Hatice Nur, Sultanbeyli Hasanpaşa İlkokulu Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinden Beklentileri, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi, İstanbul 2022.

Özet

Bu araştırmanın amacı; Sultanbeyli Hasanpaşa İlkokulunda görev yapan öğretmenlerin okul yöneticilerinden ne tür beklentilerini olduğunu belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda “Okul yöneticilerinden eğitim-öğretim, liderlik özellikleri, okulun fiziki özellikleri ve mesleki gelişiminize yönelik beklentileriniz nelerdir?” sorularına yanıt aranmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021 yılında Sultanbeyli Hasanpaşa İlkokulunda görev yapan gönüllü 20 öğretmen oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemleri kullanılan bu araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Gönüllü 20 öğretmen açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formundaki 4 soruya cevap vererek araştırmaya katılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin yöneticilerinden beklentilerinin; eğitim öğretim açısından motivasyon, ödüllendirilme, uygun eğitim öğretim ortamı oluşturulması; liderlik özellikleri açısından adalet ve eşitlik, güçlü iletişim becerileri, karalılık ve tutarlılık; okulun fiziki özellikleri açısından internet ve akıllı tahta sorunlarının çözümü, eğitim öğretim materyali temini; mesleki gelişim açısından motive edici etkinlik ve projelerin gerçekleştirilmesi ve iyi örneklerin ödüllendirilmesi temalarında yoğunlaştığı gözlemlenmiştir.
 
The purpose of this research; The aim of this study is to determine what kind of expectations teachers working in Sultanbeyli Hasanpaşa Primary School have from school administrators. In line with this purpose, “What are your expectations from school administrators regarding education, leadership characteristics, physical characteristics of the school and your professional development?” Answers to their questions were sought. The study group of the research consists of 20 volunteer teachers working in Sultanbeyli Hasanpaşa Primary School in 2021. In this study, in which qualitative research methods were used, data were collected through a semi-structured interview form. 20 volunteer teachers participated in the research by answering 4 questions in the interview form consisting of open-ended questions. According to the research findings, the expectations of teachers from their administrators; motivation in terms of education, rewarding, creating an appropriate education and training environment; justice and equality in terms of leadership characteristics, strong communication skills, determination and consistency; solution of internet and smart board problems in terms of the physical characteristics of the school, supply of educational materials; It has been observed that it focuses on the realization of motivating activities and projects in terms of professional development and rewarding good examples.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4350

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.