• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlkokullarda Görev Yapan Okul Yöneticilerinin Kaynaştırma Uygulamalarına İlişkin Görüşleri

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksel Lisans Projesi (253.1Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Topcu, Sertaç

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

TOPCU, Sertaç, İlkokullarda Görev Yapan Okul Yöneticilerinin Kaynaştırma Uygulamalarına İlişkin Görüşleri, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Birimleri Anabilim Eğitim Yönetimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Projesi, İstanbul 2021.

Özet

Bu çalışmanın amacı, İlkokullarda görev yapan okul yöneticilerinin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmada görüşlerini belirleyebilmek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden “durum ” çalışma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul İli Küçükçekmece İlçesinde İlkokullarda görev yapan görev yapan 4 okul müdürü ve 6 müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Elde edilen bulgular içerik analizi yöntemi ile çözümlemeleri yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda; kaynaştırma uygulamasının gerekli olduğu konusunda hem fikir olunduğu görülmüş olup planlamada ve uygulamada eksikliklerin bulunduğu anlaşılmıştır. Okul yöneticileri kaynaştırma uygulamalarında görev ve sorumluluklarını eğitim ortamındaki özel eğitim öğrencisi için gereken fiziki şartları sağlamak, öğretmenlere ve velilere rehberlik etmek, kaynaştırma uygulamasının planlanması ve uygulamasında liderlik etmek ile hedefleri ulaşılıp ulaşılmadığının denetleyerek dönütler ile süreçte tespit edilen eksikliklerin düzeltilmesini sağlamak olarak belirlenmişlerdir. Çalışmanın sonunda kaynaştırma uygulamalarında yaşanan sorunlar tespit edilmiş olup bunların çözümü ile ilgili öneriler sıralanmıştır.
 
The aim of this study is to examine the opinions of school administrators working in primary schools on inclusion practices. In the research, "case" study design which is one of the qualitative research methods was used in order to determine their views. The study group of the research consists of 4 school principals and 6 deputy principals working in primary schools in the Küçükçekmece, Istanbul. The data were obtained by semi-structured interview technique. The findings were analyzed with the content analysis method. As a result of the research; it was seen that there was a consensus on the necessity of inclusive practice, and it was understood that there were deficiencies in planning and implementation. School administrators' duties and responsibilities in inclusion practices are determined as providing the physical conditions required for the special education student in the educational environment, guiding teachers and parents, leading the planning and implementation of the inclusion application, and ensuring that the deficiencies identified in the process are corrected by checking whether the goals are achieved or not. At the end of the study, the problems experienced in inclusion practices were determined and suggestions for their solution were listed.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4353

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.