• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterliklerinin Okul Kültürüne Etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Tezsiz Yüksek Lisans Proje Ödevi (511.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

İlhan, Bülent

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

İLHAN, Bülent, Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterliklerinin Okul Kültürüne Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Anabilim/ Anasanat Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Proje Ödevi, İstanbul 2022.

Özet

Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin öz yeterliklerinin okul kültürüne etkisini incelemektir. Bu araştırma nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama deseni kullanılarak hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul/Ümraniye’de görev yapan 247 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, Tschannen- Moran ve Hoy (2001) tarafından geliştirilen Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan “Öğretmen Öz yeterlik Ölçeği” ile Terzi (2005) tarafından geliştirilen “Okul Kültürü Ölçeği” yardımıyla toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin öz yeterlikleri ile okul kültürü algıları arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.
 
The aim of this study is to examine the effects of classroom teachers' self-efficacy on school culture. In this study, relational screening design was used. The universe of the study consisted of 10 primary school teachers working in the public schools of Istanbul / Umraniye District National Education Directorate and 247 classroom teachers. The data were collected by 2005 Teacher Self-Efficacy Scale) adapted from Turkish by Tschannen-Moran and Hoy (2001) and (Teacher Self-Efficacy Scale ’developed by Terzi (2005).
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4357

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [840]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.