Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterliklerinin Okul Kültürüne Etkisi
Künye
İLHAN, Bülent, Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterliklerinin Okul Kültürüne Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Anabilim/ Anasanat Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Proje Ödevi, İstanbul 2022.Özet
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin öz yeterliklerinin okul kültürüne etkisini incelemektir. Bu araştırma nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama deseni kullanılarak hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul/Ümraniye’de görev yapan 247 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, Tschannen- Moran ve Hoy (2001) tarafından geliştirilen Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan “Öğretmen Öz yeterlik Ölçeği” ile Terzi (2005) tarafından geliştirilen “Okul Kültürü Ölçeği” yardımıyla toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin öz yeterlikleri ile okul kültürü algıları arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. The aim of this study is to examine the effects of classroom teachers' self-efficacy on school culture. In this study, relational screening design was used. The universe of the study consisted of 10 primary school teachers working in the public schools of Istanbul / Umraniye District National Education Directorate and 247 classroom teachers. The data were collected by 2005 Teacher Self-Efficacy Scale) adapted from Turkish by Tschannen-Moran and Hoy (2001) and (Teacher Self-Efficacy Scale ’developed by Terzi (2005).