Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYazıcı, Şebnem
dc.contributor.authorKavlak, Ahmet Emre
dc.date.accessioned2023-03-03T14:27:01Z
dc.date.available2023-03-03T14:27:01Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKAVLAK, Ahmet Emre, "Eğitim Ortamlarında Öğretimsel Liderlik Davranışları" Konulu Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Bir Durum Çalışması, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Program, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Projesi, İstanbul 2021.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4358
dc.description.abstractBu araştırmada, 2000-2020 yılları arasında öğretimsel liderlik alanında lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Belirlenen kriterlere göre Yükseköğretim Kurumu (YÖK) Ulusal Tez Merkezinde 71’i yüksek lisans ve 6’sı doktora tezi olmak üzere toplam 77 adet tez tespit edilmiştir. Çalışma, araştırmanın amacına uygun olarak durum çalışması desenine göre yürütülmüş, veriler dokumanlar incelenerek toplanmış, verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Öğretimsel liderlik alanındaki tezlerin tamamı eğitim öğretim alanında yapıldığı görülmüştür. Tezlerin %80’nin 2010 yılı ve sonraki yıllarda yapıldığı belirlenmiştir. Genel olarak lisansüstü tezlerde en fazla okul müdürlerinin öğretim liderliği ile olumlu okul iklimi oluşturma arasındaki ilişki ele alınmıştır. Bu çalışmayla Türkiye’deki eğitim ortamlarında öğretimsel liderlik davranışları hakkında yazılan doktora ve tezlerin, amaçları, ortaya koyduğu fikirler, ortak yanları ve farklılıkları incelenmiştir. Üniversiteler ve şehir düzeyinde yazılan tezler kavramsal olarak incelenerek Türkiye şeması oluşturulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to examine the postgraduate theses in the field of instructional leadership between the years 2000-2020. According to the determined criteria, a total of 77 theses, 71 of which are master's and 6 are doctoral theses, have been identified in the National Thesis Center of the Higher Education Institution (YÖK). The study was carried out according to the case study pattern in accordance with the purpose of the research, the data were collected by examining the documents, descriptive analysis and content analysis were used in the analysis of the data. It has been seen that all of the theses in the field of instructional leadership were made in the field of education. It was determined that 80% of the theses were made in 2010 and the following years. In general, the relationship between the instructional leadership of school principals and creating a positive school climate is mostly discussed in postgraduate theses. In this study, the aims, ideas, common aspects and differences of doctorate and theses written about instructional leadership behaviors in educational environments in Turkey were examined. The theses written at the universities and the city level were analyzed conceptually and the scheme of Turkey was created.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretimsel Liderliğien_US
dc.subjectOkul Müdürüen_US
dc.subjectÖğretim Davranışlarıen_US
dc.subjectLideren_US
dc.subjectBilimsel Çalışmalaren_US
dc.subjectInstructional Leadershipen_US
dc.subjectSchool Principalen_US
dc.subjectInstructional Behaviorsen_US
dc.subjectLeaderen_US
dc.subjectScientific Studiesen_US
dc.title"Eğitim Ortamlarında Öğretimsel Liderlik Davranışları" Konulu Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Bir Durum Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeExamınatıon of Graduate Thesis on Educational Leadership Behavıors in Educational Environments: A Case Studyen_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKavlak, Ahmet Emre


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster