• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretenlerin E- Öğretime Yönelik Tutumlarının Araştırılması

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksel Lisans Tezi (1.443Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Kaldırım, Gülcan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

KALDIRIM, Gülcan, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretenlerin E- Öğretime Yönelik Tutumlarının Araştırılması, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Yabancılara Türkçe Öğretimi Programı,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2022.

Özet

Bu araştırmanın temel amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin e-öğretime yönelik tutumlarını ölçmektir. Bunun yanı sıra çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin e- öğretime yönelik tutumlarının cinsiyete, yaşa, öğrenim durumuna, görev yapılan birime, meslekî kıdeme ve alt problemlerde ele alınan diğer değişkenlere göre anlamlı ölçüde farklılık olup olmadığı incelenmektedir. Çalışmada nicel araştırma desenlerinden biri olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, basit seçkisiz örneklem yöntemiyle oluşturulan 215 yabancı dil olarak Türkçe öğreten kişi oluşturmaktadır. Çalışmada, tarafımdan geliştirilen “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretenlerin e-öğretime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 21.0 istatistik paket programından faydalanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, crosstab, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi gibi istatiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, e-öğretime yönelik tutum ölçeği toplam 25 ifadeden oluşturulmuş ve dört ayrı faktöre yüklenmiştir. Faktörler arasındaki ilişki incelendiğinde yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin e- öğretime yönelik tutumlarının cinsiyete, öğrenim durumuna, yaşa, meslekî kıdeme, görev yapılan birime ve alt problemde ele alınan diğer değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılıkların olduğu saptanmıştır.
 
The main purpose of this research is to measure the attitudes of those who teach Turkish as a foreign language towards e-teaching. In addition, the study examines whether the attitudes of those who teach Turkish as a foreign language towards e-education differ significantly according to gender, age, learning status, unit of duty, professional seniority and other variables covered in sub-problems. In the study, scanning method, one of the quantitative research patterns, was used. The samples of the study cover 215 people who teach Turkish as a foreign language, and the samples were selected randomly by the sampling method. In the study, the "Attitude Scale of Turkish Teachers as a Foreign Language", developed by me, was used. Analysis of the data was conducted using spss 21.0 statistical package program. Frequency, percentage, arithmetic mean, t-test in the analysis of the data, Statistical techniques such as crosstab, one-way variance analysis (ANOVA), explanatory factor analysis and validating factor analysis were used. According to the results of the research, the attitude scale for e-teaching is composed of a total of 25 expressions and loaded into four different factors. When the relationship between the factors was examined, it was determined that the attitudes of those who teach Turkish as a foreign language towards e-education had significant differences in gender, education status, age, professional seniority, unit of duty and other variables discussed in the sub-problem.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4514

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [840]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.