dc.contributor.advisor | Çobanoğlu, Şaban | |
dc.contributor.author | Kaldırım, Gülcan | |
dc.date.accessioned | 2023-04-11T08:12:32Z | |
dc.date.available | 2023-04-11T08:12:32Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.citation | KALDIRIM, Gülcan, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretenlerin E- Öğretime Yönelik Tutumlarının Araştırılması, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Yabancılara Türkçe Öğretimi Programı,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2022. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/4514 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin e-öğretime yönelik tutumlarını ölçmektir. Bunun yanı sıra çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin e- öğretime yönelik tutumlarının cinsiyete, yaşa, öğrenim durumuna, görev yapılan birime, meslekî kıdeme ve alt problemlerde ele alınan diğer değişkenlere göre anlamlı ölçüde farklılık olup olmadığı incelenmektedir.
Çalışmada nicel araştırma desenlerinden biri olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, basit seçkisiz örneklem yöntemiyle oluşturulan 215 yabancı dil olarak Türkçe öğreten kişi oluşturmaktadır. Çalışmada, tarafımdan geliştirilen “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretenlerin e-öğretime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 21.0 istatistik paket programından faydalanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, crosstab, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi gibi istatiksel tekniklerden yararlanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, e-öğretime yönelik tutum ölçeği toplam 25 ifadeden oluşturulmuş ve dört ayrı faktöre yüklenmiştir. Faktörler arasındaki ilişki incelendiğinde yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin e- öğretime yönelik tutumlarının cinsiyete, öğrenim durumuna, yaşa, meslekî kıdeme, görev yapılan birime ve alt problemde ele alınan diğer değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılıkların olduğu saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The main purpose of this research is to measure the attitudes of those who teach Turkish as a foreign language towards e-teaching. In addition, the study examines whether the attitudes of those who teach Turkish as a foreign language towards e-education differ significantly according to gender, age, learning status, unit of duty, professional seniority and other variables covered in sub-problems.
In the study, scanning method, one of the quantitative research patterns, was used. The samples of the study cover 215 people who teach Turkish as a foreign language, and the samples were selected randomly by the sampling method. In the study, the "Attitude Scale of Turkish Teachers as a Foreign Language", developed by me, was used. Analysis of the data was conducted using spss 21.0 statistical package program. Frequency, percentage, arithmetic mean, t-test in the analysis of the data, Statistical techniques such as crosstab, one-way variance analysis (ANOVA), explanatory factor analysis and validating factor analysis were used.
According to the results of the research, the attitude scale for e-teaching is composed of a total of 25 expressions and loaded into four different factors. When the relationship between the factors was examined, it was determined that the attitudes of those who teach Turkish as a foreign language towards e-education had significant differences in gender, education status, age, professional seniority, unit of duty and other variables discussed in the sub-problem. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | E- Öğretim | en_US |
dc.subject | E- Öğrenme | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | Yabancı Dil Olarak Türkçe | en_US |
dc.subject | E-Teaching | en_US |
dc.subject | E-Learning | en_US |
dc.subject | Teacher | en_US |
dc.subject | Attitude | en_US |
dc.subject | Turkish as a Foreign Language | en_US |
dc.title | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretenlerin E- Öğretime Yönelik Tutumlarının Araştırılması | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the Attitudes of Teachers of Turkish as a Foreign Language Towards E-Teaching | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kaldırım, Gülcan | |