dc.contributor.author | Yılmaz, Fevzi | |
dc.date.accessioned | 2023-11-03T09:09:29Z | |
dc.date.available | 2023-11-03T09:09:29Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | YILMAZ, Fevzi. "Elektrikli Arabalar İçin Süper Bataryalar". Nasıl Bir Ekonomi, 30 Ekim 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://www.ekonomim.com/kose-yazisi/elektrikli-arabalar-icin-super-bataryalar/713481 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/4669 | |
dc.description.abstract | İş dünyasında elektrikli araçlar (EV) için belirlenen üç hedeften ilki, içten yanmalı motora sahip çevre obur geleneksel araçlardan daha ucuz olmaktır. Bunu, uzun sürüş mesafesi ve hızlı dolum (şarj) sağlayan batarya teknolojileri takip eder. Bugünlerde, EV üreticileri sıvı elektrolitli Lityum-İyon (Li-İon) bataryadan daha iyi olduğu düşünülen “katı-hal” batarya üretimine odaklanmışlardır. Nissan, BMW ve VW dikey iş modeli ile, batarya çalışmaları yapan start-up’larla (Solid Power, QuantumScape gibi) işbirliği yapmaktadır. Dünyanın en büyük araç üreticisi Toyota 2012’de başladığı katı-hal Lityum-İyon batarya çalışmasında sona yaklaştığını ve 2027 de 1200 km menzil veren şarj ve 10 dakikalık şarj süresine erişilebileceğini ilan etmiştir. Bu iki husus EV’ler için devrim niteliğindedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Nasıl Bir Ekonomi Medya Haber Basın A.Ş. | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Elektrikli Arabalar İçin Süper Bataryalar | en_US |
dc.type | other | en_US |
dc.relation.journal | Nasıl Bir Ekonomi | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Yılmaz, Fevzi | |