Güncel Gönderiler: Temel İslam Bilimleri Bölümü
Toplam kayıt 66, listelenen: 21-40
-
اتجاهات التفسير بالرأي المحمود
(Şırnak Üniversitesi, 2012)اتجاهات التفسير بالرأي المحمود و هو عبارة عن تفسير القرآن بالاجتهاد و الرأي بعد معرفة المفسر كلام العرب م مناحيم في القول و معرفته للألفاظ العربية ووجوه دلالتها... واستعانته بالشعر الجاهلي، ووقوفه على أسباب النزول و معرفة ... -
Lâlezârî’nin el-Cevâhiru’l-kalemiyye Adlı Eserinin Kaside-i Nûniyye Şerh Geleneğindeki Yeri
(Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, 2019)Hızır Bey’in Kaside-i Nûniyye adıyla şöhret bulan Cevâhiru’l-akâid adlı manzum kelâm metnine kendisinden sonraki Osmanlı kelâm düşüncesinde şerh edilmesi suretiyle çokça itina gösterilmiştir. Nûniyye etrafında oluşan şerh ... -
Ebû Hâmid Muhammed b. Yusuf el-Fâsî’nin (ö.1052/1642) “Turfetü’t-Taraf” Adlı Manzume’sinin Manzum Tercümesi ve Hadis Usûlü Açısından Tahlîli
(Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2020)Ebû Hâmid Muhammed b. Yusuf el-Fâsî’nin elli iki beyitten oluşan Turfetü’t-Taraf adlı manzumesi, akademik muhtevası, edebî üslûbu, latif kâfiye yapısı, kolay ibareleri, muhtasar hacmi ile, özelde hadis usûlü’ne, genelde ... -
Bir çocuk yetiştirebilmek, birkaç doktoraya bedeldir.
(İlim Kültür ve Rahmet (İKRA) Derneği, 2017)Dergimizin bu sayısında çok önemli bir konuyu, ülkemizin de temel meselelerinden biri olan eğitim konusunu ele aldık.Konuyla ilgili söyleşimizi ise yarım asrı aşkın bir süredir eğitimin içinde olan, bu işe gönül vermiş, ... -
Prof. Dr. Ahmet Turan Arslan ile Arap Dili ve Belagati Okumaları Üzerine
(İLAM Araştırma Yayınları, 2014-08)Bir ilim dalı olarak Arap Dili ve Belâgati nedir? Önce, ülkemizde İslâmî ilimleri öğrenmek isteyenlere rehberlik edecek, yol gösterecek ve yardımcı olacak böyle bir çalışmaya teşebbüs ettiğiniz için sizleri tebrik ederim. ... -
İnsan Kur'anla Niçin ve Nasıl Buluşmalı
(Server İletişim, 2007)İnsan, yaratılmışların en üstünüdür; eşref-i mahlûkâttır. -
Halid-i Bağdadi'nin İsmail'i Şirvani'ye Verdiği Hilafetname
(Milsan Basın, 2010)Bilindiği gibi İbnülemin Mahmut Kemal İnal'ın eserleri genel olarak kültürümüz ve özellikle de yakın tarihimiz için paha biçilmez kaynaklardır. -
Hamza b. Turgud Aydıni ve Belagata Dair el-Hevadi fi Şerhi'l-Mesalik Adlı Eseri
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2007)Bu makalenin amacı, Osmanlı belağat alimlerinden Aydınlı Nureddîn Hamza b. Turgud ve el-Hevadî fî Şerhi'l-Mesalik adlı eserinin tanıtılmasıdır. Çalışma girişten sonra iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Hamza b. ... -
Yunus b. Habib ve Nahivdeki Yöntemi
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2005)Bu makalede Yunus b. Habib'in hayatı ve nahiv ilmindeki yöntemi ele alınmıştır. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Yunus'un yetişmesi, hocaları, öğrencileri ve eserleri hakkında bilgi verilmiştir. İkinci ... -
Pertev Paşa ve Durr-i Mustaffa Na'tı
(İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2005)Bu makalenin amacı, Osmanlı devlet adamı ve şair Pertev Paşa'nın Durr-i Musaffa adlı na'tının tanıtılmasıdır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Pertev Paşa'nın biyografisi verilmiş, ikinci bölümde na ... -
Nahiv Terimlerinin Ortaya Çıkış Süreci
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2008)Bu makalede nahiv terimlerinin ortaya çıkış süreci incelenmiştir. Çalışma bir giriş, iki bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Girişte terim konusuna kısaca değinilmiştir. Birinci bölümde nahiv terimlerinin ortaya çıkış süreci ... -
Kur'an'daki Çok Anlamlı Kavramların Türkçe'ye Çevirisi Sorunu (İsraf Kavramı Örneği)
(Diyanet İşleri Başkanlığı, 2006)Bir kelimenin birden fazla anlam içermesine çok anlamlılık denir. Kur'an-ı Kerim'de de azımsanamayacak ölçüde çok anlamlı kelimeler mevcuttur. Çevirilerde kelimelerin bu özelliğine bazen dikkat edilmemektedir. Bu ... -
Arapça Ve Türkçede İsim-Fiil-Ünlem Karşılaştırması Üzerine Bir Deneme
(Erzurum Kültür Eğitim Vakfı, 2005)Bu makalenin amacı Arapçadaki isim-fiillerle Türkçedeki ünlemlerin mukayesesinin yapılmasıdır. Makalede ilk önce isim-fiilin tanımı, tasnifi ve özellikleri konusu; daha sonra ünlemlerin tanımı, tasnifi ve özellikleri ele ... -
Abdulhamid El-Katib’in Risalelerinde İktibas Sanatı “Taat Risalesi” Örneği
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2007)Bu makalenin amacı, hicrî II. asır Arap edebiyâtının önde gelen en büyük inşâ kâtibi Abdulhamîd el-Kâtib ve “Tâat risâlesi”dir. Makalede önce risâle ve inşâ kavramlarını açıklayan bir girişle başlar. Daha sonra Abdulhamîd’in ... -
Nahiv Eserlerinin Te’lifinde Takip Edilen Yöntemler
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2008)[No Abstract Available] -
Nahvin Kolaylaştırılması
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2007)[No Abstract Available] -
Cahiliye Şiirinde Bazı Dini Motifler
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2005)Bu makalenin amacı cahiliye şiirinden örnekler vererek cahiliye Araplarının dini inançlarına açıklık getirmektir. İlk önce cahiliye şiiri ve önemi, cahiliye Araplarında din konularından kısaca bahsedilmiştir. Daha sonra ... -
Arap Edebiyatında Beraat-i İstihlal Sanatı
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2008)Bu makalenin amacı Arap edebiyatında bedii sanatlardan birisi olan beraat-i istihlal sanatıdir. Makalede bir girişten sonra husn-i ibtida kavrammdan bahsedilmiş , şiirden örnekler verilmiştir. İkinci olarak ise beraat-i ... -
Mansur et-Tabelavi, Hayatı, Eserleri ve “Nazmü’l-İstiare” Adlı Manzumesi
(İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2013)İslam alimleri ilk devirlerden itibaren öğrencilere ilimlerin öğretimini kolaylaştırmak için birçok yöntem kullanmışlardır. Bunlardan birisi de herhangi bir ilim dalına ait temel kuralların nazma dönüştürülmesi yolu olmuştur. ... -
Kur’an-ı Kerim’de İtnab Üslubu
(Ordu Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, 2010)Bu makalenin amacı Kur'ân-ı Kerim'den ayetlerle itnâb üslûbunun incelenmesidir. Çalış ma iki bölümden olu maktadır. Birinci bölümde itnâb terimi ele alınmış tır. Burada öncelikle itnâbın sözlük anlamı incelenmi ş, cahiliye ...


















