• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dijital Film-Dizi Platformlarına Ait Afişlerin Tasarım-İçerik İlişkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (7.670Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Çetinkaya, Ayşegül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ÇETİNKAYA, Ayşegül, Dijital Film-Dizi Platformlarına Ait Afişlerin Tasarım-İçerik İlişkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarım Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.

Özet

Aktif olarak gelişimini devam ettiren teknolojinin bir sonucu olan dijital platformlar, günlük hayatın her anında, istenilen her yerde ulaşılabilirliği sayesinde kullanıcılar tarafından tercih edilen bir sektör olmuştur. Bu yoğun ilgi platformların güncellediği ve geliştirdiği özellikleri ile birlikte artmaya devam etmektedir. Televizyon gibi büyük ekranların dışında sınırsız içeriklerin, cep telefonları, tablet bilgisayarlar benzeri daha küçük ekranlarda izlenebilmesi de dijital platformların daha aktif kullanılmasına neden olmaktadır. Kullanılan bu platformlara ait afişlerin içerikleri ile tasarımları arasındaki uyum ya da uyumsuzluğu bulmak amacıyla bu akademik çalışma hazırlanmış olup tez çalışmasında kullanılmak üzere iki anket uygulaması yapılmıştır. Bu anketlerden ilki Covid-19 salgını sırasında üye ve kullanıcı sayılarındaki artışı görmek, platformlardan hangilerinin daha sık kullanıldığını tespit etmek amacıyla uygulanmıştır. Ankete katılan 249 kişinin cevapları sonucunda en sık kullanılan dijital platformlar, Netflix, Exxen ve Puhutv olarak belirlenmiştir. İkinci anket ise belirlenen afişlerin içerik ile uyumuna ve tasarımların ilgi çekici olup olmadığını incelenmek amacıyla hazırlanmış olup 162 kişinin katılımı ile tamamlanmıştır. Hazırlanan bu nicel araştırmanın devamında ise seçilen platformlara ait yayınlanan afişlerin, tasarım-içerik ilişkisi incelenerek afişler ve anket sonuçlarının ışığında afiş tasarımlarının içerik ile bağlantılı olduğu fakat çoğu tasarımda içeriğin ve görsel niteliklerin arka planda tutularak izleyiciyi içeriği izlemeye yönlendirebilecek ögeler (popüler oyuncular, izleyicinin sevebileceği sahneler) öne çıkarılarak afişlerin hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır.
 
Digital platforms, which are the result of technology that continues to develop actively, have become everywhere a sector preferred by users thanks to their accessibility at any moment of daily life. This intense interest continues to increase with the updated and improved features of the platforms. Apart from large screens such as television, the ability to watch unlimited content on smaller screens such as mobile phones, causes digital platforms to be used more actively. This academic study was prepared in order to find the harmony or disharmony between the content and design of the posters of these platforms used and two questionnaires were conducted to be used in the thesis study. Two surveys were conducted to be used in the thesis study. The first of these surveys was conducted to see the increase in the number of members and users during the Covid-19 outbreak and to determine which platforms are used more frequently. As a result of the answers of 249 people participating in the survey, the most frequently used digital platforms were determined as Netflix, Exxen and Puhutv. The second questionnaire was prepared to examine the compatibility of the determined posters with the content and whether the designs are interesting or not, and was completed with the participation of 162 people. In the continuation of this quantitative research, the design-content relationship of the posters published by the selected platforms was examined and in the light of the posters and survey results, it was concluded that the poster designs are related to the content, but in most designs, the content is kept in the background and the posters are prepared using elements that can direct the audience to watch the content (like popular actors, scenes that the audience may like etc.).
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4781

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.