Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKafkas, Yasemin Erengezgin
dc.contributor.authorÇetinkaya, Ayşegül
dc.date.accessioned2024-03-12T10:18:10Z
dc.date.available2024-03-12T10:18:10Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÇETİNKAYA, Ayşegül, Dijital Film-Dizi Platformlarına Ait Afişlerin Tasarım-İçerik İlişkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarım Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4781
dc.description.abstractAktif olarak gelişimini devam ettiren teknolojinin bir sonucu olan dijital platformlar, günlük hayatın her anında, istenilen her yerde ulaşılabilirliği sayesinde kullanıcılar tarafından tercih edilen bir sektör olmuştur. Bu yoğun ilgi platformların güncellediği ve geliştirdiği özellikleri ile birlikte artmaya devam etmektedir. Televizyon gibi büyük ekranların dışında sınırsız içeriklerin, cep telefonları, tablet bilgisayarlar benzeri daha küçük ekranlarda izlenebilmesi de dijital platformların daha aktif kullanılmasına neden olmaktadır. Kullanılan bu platformlara ait afişlerin içerikleri ile tasarımları arasındaki uyum ya da uyumsuzluğu bulmak amacıyla bu akademik çalışma hazırlanmış olup tez çalışmasında kullanılmak üzere iki anket uygulaması yapılmıştır. Bu anketlerden ilki Covid-19 salgını sırasında üye ve kullanıcı sayılarındaki artışı görmek, platformlardan hangilerinin daha sık kullanıldığını tespit etmek amacıyla uygulanmıştır. Ankete katılan 249 kişinin cevapları sonucunda en sık kullanılan dijital platformlar, Netflix, Exxen ve Puhutv olarak belirlenmiştir. İkinci anket ise belirlenen afişlerin içerik ile uyumuna ve tasarımların ilgi çekici olup olmadığını incelenmek amacıyla hazırlanmış olup 162 kişinin katılımı ile tamamlanmıştır. Hazırlanan bu nicel araştırmanın devamında ise seçilen platformlara ait yayınlanan afişlerin, tasarım-içerik ilişkisi incelenerek afişler ve anket sonuçlarının ışığında afiş tasarımlarının içerik ile bağlantılı olduğu fakat çoğu tasarımda içeriğin ve görsel niteliklerin arka planda tutularak izleyiciyi içeriği izlemeye yönlendirebilecek ögeler (popüler oyuncular, izleyicinin sevebileceği sahneler) öne çıkarılarak afişlerin hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractDigital platforms, which are the result of technology that continues to develop actively, have become everywhere a sector preferred by users thanks to their accessibility at any moment of daily life. This intense interest continues to increase with the updated and improved features of the platforms. Apart from large screens such as television, the ability to watch unlimited content on smaller screens such as mobile phones, causes digital platforms to be used more actively. This academic study was prepared in order to find the harmony or disharmony between the content and design of the posters of these platforms used and two questionnaires were conducted to be used in the thesis study. Two surveys were conducted to be used in the thesis study. The first of these surveys was conducted to see the increase in the number of members and users during the Covid-19 outbreak and to determine which platforms are used more frequently. As a result of the answers of 249 people participating in the survey, the most frequently used digital platforms were determined as Netflix, Exxen and Puhutv. The second questionnaire was prepared to examine the compatibility of the determined posters with the content and whether the designs are interesting or not, and was completed with the participation of 162 people. In the continuation of this quantitative research, the design-content relationship of the posters published by the selected platforms was examined and in the light of the posters and survey results, it was concluded that the poster designs are related to the content, but in most designs, the content is kept in the background and the posters are prepared using elements that can direct the audience to watch the content (like popular actors, scenes that the audience may like etc.).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Platformen_US
dc.subjectNetflixen_US
dc.subjectExxenen_US
dc.subjectPuhutven_US
dc.subjectAfiş Tasarımıen_US
dc.subjectDigital Platformen_US
dc.subjectPoster Designen_US
dc.titleDijital Film-Dizi Platformlarına Ait Afişlerin Tasarım-İçerik İlişkisien_US
dc.title.alternativeThe Design-Content Relationship in The Posters of Digital Movie and Series Platformsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Grafik Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÇetinkaya, Ayşegül


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster