• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Logo Tasarımları Üzerinden Kent Kimliği Göstergelerinin İncelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (6.654Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Özel, Emine Betül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ÖZEL, Emine Betül, Logo Tasarımları Üzerinden Kent Kimliği Göstergelerinin İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarım Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.

Özet

Küreselleşmenin hızla arttığı 20. yüzyılda, kent nüfuslarında değişimler ve buna bağlı olarak kentlerin bilinirliğinde büyük bir artış yaşanmıştır. Bu artışı kendi avantajına çevirenler ise kuşkusuz kent tanıtım sürecini başarılı ve etkin bir şekilde yürüten belediyeler olmuştur. Kent kimliğini temsil eden logolar, içerdikleri simgesel anlamlar aracılığıyla kentte yaşayanlarla ve dünyayla görsel bir iletişim kurmaktadır. Bu bağlamda logolar hem kentlilerin hem de kent dışında yaşayanların sıklıkla karşılaştığı kentin görsel kimliğinin en önemli unsurudur. Dolayısıyla bir kentin kent markalaşmasındaki başarısı öncelikli olarak kente ve kent sakinlerine fayda sağlayacaktır. Bu çalışmada logo tasarımları üzerinden kent kimliği göstergeleri incelenerek araştırılmıştır. Kent logolarının tasarımsal nitelikleri, seçilen örnek logolar bağlamında niteliksel yöntem kullanılarak içerik çözümlemesi ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Kent logolarının göstergesel analizleri yapılarak kent kimliği oluşturmadaki önemine dikkat çekilmiştir. Logo, görsel kimlik, kent kültürü ve markalaşma kavramları merkeze alınarak Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin mevcut ve eski logolarının sembolleri karşılaştırılmış, başarılı bir markalaşma süreci geçiren Gaziantep örneğinin özgünlük tartışmaları incelenmiştir. Ayrıca son dönemde markalaşma sürecinde önemli adımlar atan Amman Büyükşehir Belediyesi’nin markalaşma ve logo çalışmaları değerlendirilmiştir. “Logo Tasarımları Üzerinden Kent Kimliği Göstergelerinin İncelenmesi” başlıklı tez çalışması kapsamında gerçekleştirilen inceleme sonuçlarının; kent logosu tasarımı literatürüne katkı sağlayarak grafik tasarımcılar ve mimarlar için bir rehber niteliği taşıyacağı öngörülmektedir.
 
In the 20th century, with the rapid increase in globalization, there have been changes in city populations and consequently a great increase in the awareness of cities. Those who have turned this increase to their advantage have undoubtedly been the municipalities that have successfully and effectively carried out the city promotion process. Logos, which represent the city identity, establish a visual communication with the inhabitants of the city and the world through the symbolic meanings they contain. In this context, logos are the most important element of the city’s visual identity that both city dwellers and those living outside the city frequently encounter. Therefore, a city’s success in urban branding will primarily benefit the city and its residents. In this study, urban identity indicators were investigated through logo designs. The design qualities of city logos were evaluated comparatively with content analysis using qualitative method in the context of selected sample logos. The importance of city logos in creating a city identity was emphasized by analyzing their indicators. By focusing on the concepts of logo, visual identity, urban culture and branding, the symbols of the current and old logos of Ankara Metropolitan Municipality are compared, and the originality debates of Gaziantep, which has undergone a successful branding process, are examined. In addition, the branding and logo studies of Amman Metropolitan Municipality, which has recently taken important steps in the branding process, are evaluated. It is foreseen that the results of the examination carried out within the scope of the thesis study titled “Investigation of City Identity Indicators through Logo Designs” will contribute to the literature on city logo design and will serve as a guide for graphic designers and architects.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4788

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [840]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.