dc.contributor.advisor | Polatlar, Duygu Yalman | |
dc.contributor.author | Cengiz, Sina Güzin | |
dc.date.accessioned | 2024-03-14T09:45:37Z | |
dc.date.available | 2024-03-14T09:45:37Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | CENGİZ, Sina Güzin, Erken Çocukluk Döneminde Ebeveynlerin Erken Okuryazarlık Uygulamarına Yönelik Görüş ve Farkındalıkları, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/4789 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinde özel ya da devlet
olmak üzere herhangi bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 36-72 aylık çocukları
olan, okuryazar ve İstanbul’da ikamet eden evli 10 anne ve 10 babanın (n=20) ‘Amaçlı
Örnekleme’ yöntemlerinden ‘Ölçüt Örnekleme’ ile seçilmesi doğrultusunda
gerçekleştirilmiştir. Araştırma için uzman görüşü alınarak geliştirilen “Erken Çocukluk
Döneminde Ebeveynlerin Erken Okuryazarlık Uygulamalarına Yönelik Görüşleri”
başlıklı yarı yapılandırılmış görüşme formu sorularına, ‘Ebeveyn Demografik Bilgi
Formu’ anketi sorularına ve ‘Çocukların Erken Okuryazarlık Ortamları Bilgi Formu’
anketi sorularına verilen cevaplardan elde edilen verilerle; ebeveynlerin ‘erken
okuryazarlık’ ve ‘erken okuryazarlık becerileri’ kavramlarını nasıl tanımlamadıkları,
erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesinin önemi hakkındaki düşünceleri, erken
okuryazarlık becerilerinin desteklenmesi adına ev içinde ve ev dışında neler yaptıkları ve
çocuklarının bu çalışmalara karşı motivasyonlarını nasıl yorumladıkları, erken okur
yazarlık becerilerinin desteklenmesinde ebeveynlerin kendi yeterlilik düzeyleri ve eşleri
arasındaki iş birlikleri hakkındaki görüşleri ve bu konuda bir desteğe ihtiyaç duyup
duymadıkları, erken okuryazarlık becerilerini destekleyici kitapları seçerken nelere
dikkat ettikleri, ebeveynleri okul öncesi eğitimi kurumlarından eve gönderilen erken
okuryazarlık becerilerini destekleyici aile katılımı etkinlikleri hakkındaki görüşleri ile
COVID-19’un çocukların erken okuryazarlık becerileri üzerindeki etkileri hakkında neler
düşündükleri irdelenmiştir. Bu araştırma neticesinde erken çocukluk dönemindeki
ebeveynlerin erken okuryazarlık uygulamalarına yönelik görüş ve farkındalıkları
verilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This research was carried out by selecting 36-72 month old children attending
any pre-school institution, whether private or state, in İstanbul in the 2021-2022 academic
year, with 'Criterion Sampling' from the 'Purposeful Sampling' methods of 10 married
mothers and 10 fathers (n=20) who are literate and residing in İstanbul. Answers were
given to the semi-structured interview form questions titled "Parents' Views on Early
Literacy Practices in Early Childhood" developed for the research and prepared by taking
expert opinion, 'Parent Demographic Information Form' questions and 'Children's Early
Literacy Environments Information Form' questions, and by examining the views of
mothers and fathers on early literacy practices in early childhood and by examining the
views of mothers and fathers on 'early literacy' and how they define the concepts of 'early
literacy skills', their thoughts on the importance of supporting early literacy skills, what
they do inside and outside the home to support early literacy skills and how they interpret
their children's motivation for these studies, their views on their own level of competence
and the level of cooperation between their spouses in supporting early literacy skills, and
a whether they need support, what they pay attention to when choosing books that support
early literacy skills, their views on family engagement activities that support early literacy
skills, and what they think about the effects of the pandemic (COVID-19) on children's
early literacy skills were examined. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Erken Okuryazarlık | en_US |
dc.subject | Ev/Aile Okuryazar Ortamı | en_US |
dc.subject | Erken Okuryazarlık Uygulamaları | en_US |
dc.subject | Erken Okuryazarlık Becerileri | en_US |
dc.subject | COVID19 | en_US |
dc.subject | Early Literacy | en_US |
dc.subject | Home/Family Literacy Environment | en_US |
dc.subject | Early Literacy Practices | en_US |
dc.subject | Early Literacy Skills | en_US |
dc.title | Erken Çocukluk Döneminde Ebeveynlerin Erken Okuryazarlık Uygulamarına Yönelik Görüş ve Farkındalıkları | en_US |
dc.title.alternative | Views and Awareness of Parents Literacy Practices in Early Childhood | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Cengiz, Sina Güzin | |