dc.contributor.advisor | Kaya, İsa | |
dc.contributor.author | Seven, Vera | |
dc.date.accessioned | 2024-03-20T13:26:03Z | |
dc.date.available | 2024-03-20T13:26:03Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | SEVEN, Vera, Yoganın Okul Öncesi Eğitimine Devam Eden 60-69 Aylık Çocukların Öz Düzenleme Becerilerine Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/4847 | |
dc.description.abstract | Araştırmada 60-69 aylık okul öncesi eğitime devam eden çocuklarda yoga eğitim programının çocukların öz düzenleme becerileri üzerindeki etkisine bakılmıştır. Çalışma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenli nicel bir araştırmadır. Araştırmanın katılımcıları, 5 yaş sınıflarında eğitim gören 13 erkek ve 23 kız olmak üzere toplam 36 çocuktan oluşmaktadır. Katılımcıların seçimi, uygun örnekleme yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmaya katılan çocukların katılım izinlerini alabilmek için “Bilgilendirilmiş Onam Formu” çocukların ailelerine sunulmuş ve sonrasında çocukların tanınmasını kolaylaştıran “Kişisel Bilgi Formu” ebeveynlere gönderilmiştir. Araştırma sürecinde uygulanan bir diğer veri toplama aracı ise İvrendi ve Erol (2018) tarafından geliştirilen “4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz Düzenleme Becerileri Ölçeği (Öğretmen Formu)”’dir. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı 0,94 ve test-retest güvenirlik katsayısı 0,81 değerlerindedir. Tüm ölçeğe ait Cronbach Alpha değeri ise 0,96’dır. Araştırmadaki veriler, istatistik programı kullanılarak analiz edilmiş, verilerin sayısal dağılımları incelenmiş ve frekans analizi yapılmıştır. Ön test-son test verilerinin karşılaştırılmasında t-testi kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda deney grubunun ön test ve son test puan ortalamaları arasında öz düzenleme engelleyici kontrol, dikkat ve çalışma belleği alt boyutlarında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara dayanarak, çocukların öz düzenleme becerilerinin gelişiminde yoganın olumlu bir etkisi olduğuna dair sonuçlar elde edilmiştir ve yoganın alternatif bir yöntem olarak eğitim programlarına entegre edilebileceği hususunda öneriler sunulmuştur. Çocukların farklı gelişim alanları üzerinde yoganın etkisini ölçmeyi amaçlayan araştırmaların yapılması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca yoga, bireylerin yaş ve fiziksel özelliklerine göre uyarlanan bir
yöntem olduğu için çeşitli yoga eğitim programlarının geliştirilmesi ve yeni çalışmalarda bu programların uygulanması önerilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In the study, the impact of a yoga education program on self-regulation skills of children attending preschool education aged 60-69 months was investigated. The study employed a pre-test post-test control group quasi-experimental pattern. The participants of the research consisted of a total of 36 children, 13 boys and 23 girls, who were receiving education in 5-year-old classes. Participant selection was carried out using a suitable sampling method. To obtain participation consent from the children, an 'Informed Consent Form' was presented to the families of the children, followed by a 'Personal Information Form' to facilitate the recognition of the children. Another data collection tool applied during the research process was the 'Self-Regulation Skills Scale for 4-6 Year-Old Children (Teacher Form)' developed by İvrendi and Erol (2018). The scale's internal consistency coefficient was 0.94, and the test-retest reliability coefficient was 0.81. The Cronbach's Alpha value for the entire scale was 0.96. The data in the study were analyzed using a statistical program. Numerical distributions of the data were examined, and frequency analysis was conducted. A t-test was employed to compare pre-test and post-test data. The analysis of the data revealed a significant difference between the pre-test and post-test mean scores of the experimental group in the sub-dimensions of self-regulation inhibitory control, attention, and working memory. Based on the findings obtained in the study, it has been concluded that yoga has a positive impact on the development of children's self-regulation skills, and recommendations have been made for the integration of yoga as an alternative method into educational programs. It has been emphasized that further research is needed to measure the effects of yoga on various domains of children's
development. Additionally, since yoga is a method adaptable to individuals' age and physical characteristics, the development of diverse yoga education programs and their implementation in future studies has been suggested. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Dönem | en_US |
dc.subject | Eğitim Programı | en_US |
dc.subject | Yoga | en_US |
dc.subject | Öz Düzenleme | en_US |
dc.subject | Pre-school Period | en_US |
dc.subject | Education Program | en_US |
dc.subject | Yoga | en_US |
dc.subject | Self-regulation | en_US |
dc.title | Yoganın Okul Öncesi Eğitimine Devam Eden 60-69 Aylık Çocukların Öz Düzenleme Becerilerine Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effect of Yoga on The Self-Regulation Skills of 60-69 Months-Old Children Continuing Pre-School Education | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Seven, Vera | |