Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPolatlar, Duygu Yalman
dc.contributor.authorYeşilaltun, Hacernur
dc.date.accessioned2025-09-01T12:51:15Z
dc.date.available2025-09-01T12:51:15Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationYEŞİLALTUN, Hacernur, Okul Öncesi Dönem Çocuklarının 21. Yüzyıl Becerileri ile Sosyal Duygusal İyi Oluş ve Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5461
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının 21.yüzyıl becerileri ile sosyal duygusal iyi oluş ve psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; İstanbul’un Fatih ve Başakşehir ilçelerine bağlı anasınıfı ve anaokullarına devam eden 5-6 yaş grubu 373 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, “5-6 yaş çocukları için 21.Yüzyıl Becerileri Ölçeği (DAY-2)” ve “Sosyal Duygusal İyi Oluş ve Psikolojik Sağlamlık Ölçeği (PERİK)” kullanılmıştır. Ölçekler okul öncesi çocukları adına okul öncesi öğretmenleri doldurmuştur. Elde edilen veriler SPSS paket programında, bağımsız değişkenlerin kategori sayısına bağlı olarak Bağımsız Grup t- testi ve Tek Yönlü Varyans (ANOVA) ile analiz edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkiler Pearson Korelasyon analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda çocukların yaşı, anne yaşı ve baba yaşı değişkenleri ile 21.yüzyıl becerileri ölçeği arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür. Çocukların yaşı, kendisi dahil kardeş sayısı, anne yaşı ve baba yaşı değişkenleri ile sosyal duygusal iyi oluş ve psikolojik sağlamlık ölçeği (PERİK) arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür. Araştırmada 21.yüzyıl becerileri ölçeği ile sosyal duygusal iyi oluş ve psikolojik sağlamlık (PERİK) arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu; 21.yüzyıl becerileri ölçeği alt boyutları olan öğrenme ve yenilik, yaşam ve kariyer, bilgi, medya ve teknoloji becerileri ile sosyal duygusal iyi oluş ve psikolojik sağlamlık ölçeği (PERİK) alt boyutları olan sosyal ilişki kurma/sosyal performans, kendini kontrol/öz düzenleme, kendine güven/atılganlık, stresle başa çıkma/duygusal dengelilik, sorumluluk bilinci/görev yönelimi ve keşfetmekten keyif alma/keşfetme arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the aim was to examine the relationship between the 21st-century skills of preschool children and their Social-Emotional Well-being and Psychological Resilience. The study group consisted of 373 children aged 5-6 attending kindergartens and preschools in the Fatih and Başakşehir districts of Istanbul. "Personal Information Form," "21st Century Skills Scale for 5–6-Year-Old Children (DAY-2)," and "Social-Emotional Well-being and Psychological Resilience Scale (PERİK)" were used to collect data in the study. The scales were filled out by preschool teachers on behalf of preschool children. The data obtained were analyzed using Independent Group t-test and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) in the SPSS package program, depending on the number of categories of independent variables. The relationships between variables were examined through Pearson Correlation analysis. As a result of the research, it was observed that there was a statistically significant difference between the age of children, the age of mothers and fathers, and the 21st-century skills scale. It was also found that there was a statistically significant difference between the age of children, the number of siblings including themselves, the age of mothers and fathers, and the Social-Emotional Well-being and Psychological Resilience Scale (PERİK). In the study, it was determined that there is a positively significant relationship between the 21st-century skills scale and Social-Emotional Well-being and Psychological Resilience (PERİK). A positive significant relationship was found between the sub-dimensions of the 21st Century Skills Scale, including Learning and Innovation, Life and Career, Knowledge, Media and Technology skills, and the sub-dimensions of the Social-Emotional Well-being and Psychological Resilience Scale (PERİK), including Social Relationship Building/Social Performance, Self-Control/Self-Regulation, Self-Confidence/Assertiveness, Coping with Stress/Emotional Stability, Responsibility Awareness/Task Orientation, and Enjoyment of Exploration/Exploration.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönemen_US
dc.subject21.Yüzyıl Becerilerien_US
dc.subjectSosyal Duygusal İyi Oluş ve Psikolojik Sağlamlıken_US
dc.subjectPreschool Perioden_US
dc.subject21st Century Skillsen_US
dc.subjectSocial Emotional Well-Being And Psychological Resilienceen_US
dc.titleOkul Öncesi Dönem Çocuklarının 21. Yüzyıl Becerileri ile Sosyal Duygusal İyi Oluş ve Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the Relationship Between Preschool Children’s 21st Century Skills, Their Social Emotional Well-Being and Psychological Resilienceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYeşilaltun, Hacernur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster