Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCömert, Itır Tarı
dc.contributor.authorÇağıl, Nergiz Tuba
dc.date.accessioned2025-09-02T14:15:28Z
dc.date.available2025-09-02T14:15:28Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationÇAĞIL, Nergiz Tuba, Çocuk-Ebeveyn İlişki Terapisinin Ebeveyn Çocuk İletişimine Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5522
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Çocuk-Ebeveyn İlişki Terapisinin, ebeveynin çocuğuyla olan iletişimine etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda 2-10 yaş arası çocuğu olan 20 anne ile çevrimiçi ortamda gönüllülük esasıyla çalışılmıştır. Araştırmada ailelerin bilgilerini elde etmek amacıyla Demografik Bilgi Formu, annenin çocuğuyla olan iletişimini ölçmek amacıyla Ebeveynin Çocuğuyla İletişimi Ölçeği kullanılmıştır. Veri düzenlemesinin ardından terapinin etkisini incelemek amacıyla Bağımlı örnek t testi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre karşılaştırma grubunun puanlarında değişiklik olmadığı uygulama grubunun puanlarında ise artış olduğu görülmüştür. Buna göre uygulanan Çocuk-Ebeveyn İlişki Terapisinin, ebeveyn çocuk iletişime pozitif etkisi olduğu söylenebilir. Çalışmada yapılan analizler sonucunda elde edilen klinik bulgular yorumlanmış ve sonuçları tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the effect of Child-Parent Relationship Therapy on communation between parents and their children. 20 mothers who have children between 2 to 10 year sold voluntarily participated this study. The sample of the research consisted of an application and a compare group of ten people each. The Parent-Child Communication Scale was used to collect data. The measurements of the scale were taken from both groups before and after ten week Child-Parent Relationship therapy was applied to the application group. The results indicated that the child parent relationship therapy has no effect on compare group however application group scores have significantly increased. In conclusion, this study demonstrated that CPRT has an possitive effect on parent childs communication.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk- Ebeveyn İlişki Terapisien_US
dc.subjectEbeveyn Çocuk İletişimien_US
dc.subjectFilial Terapien_US
dc.subjectÇocuk Merkezli Oyun Terapisien_US
dc.subjectChild-Parent Relationship Therapyen_US
dc.subjectParent Child Communicationen_US
dc.subjectFilial Therapyen_US
dc.subjectChild-Centered Play Therapyen_US
dc.titleÇocuk-Ebeveyn İlişki Terapisinin Ebeveyn Çocuk İletişimine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Child- Parent Relationship Therapy on Parent Child Communicationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorCömert, Itır Tarı


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster