• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çocuk ve Ergenlerde Sanat Terapisi Kullanımı

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Projesi (621.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Sürücü, Zeynep

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

SÜRÜCÜ, Zeynep, Çocuk ve Ergenlerde Sanat Terapisi Kullanımı, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Projesi, İstanbul 2022.

Özet

Bu çalışma Sanat Terapisi çalışmalarının çocuk ve ergenler üzerinde kullanım alanlarını, uygulama şekillerini ve etkilerini incelemeyi hedeflemektedir. Sanat terapisi uygulamaları dünya çapında kullanım alanları incelendiğinde pek çok olumlu etkisi olduğu görülen bir alandır. Özellikle gelişimsel bozukluklara sahip çocuk ve ergenlerde sözel olarak iletişim yetersizliği bulunmasıyla sanat terapisi sözel olmayan, dışavurumcu yaklaşımlarıyla bu bireylerle terapötik ittifakı kolaylaştıran bir yol sağlayabilmektedir. Sözel olarak kendilerini ifade etmekte güçlük çeken bir diğer danışan grubu olan travmatik deneyime sahip bireyler için de oldukça olumlu sonuçlar görülmektedir. Travmatik geçmişi olan danışanların bir sanat nesnesi ortaya koymaları terapistin travmatik veya patolojik bir durum hakkında bilgi edinmesini sağlayabilmesi nedeniyle sözle anlatılamayan pek çok şeyi ortaya koyabilir. Sanat terapileri grup veya bireysel olarak uygulanabilirlik açısından terapiste farklı seçenekler sunabilmektedir. Grup olarak uygulanabilirliği sınıf içerisinde veya hastane ortamında bile bir sanat terapisi programı oluşturulabilmesindan dolayı bireylerde akran etkileşimini destekleyen ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunan bir yaklaşım olduğu söylenebilmektedir.
 
This study aims to examine the usage areas, applicaton forms and the effects of art therapy studies on children and adolescents. Althought art therapy practices are not very common in our country, it is an area that has many positive effects when its usage areas are examined around the world. Art therapy, with nonverbal, expressive approaches, can provide a way that facilitates the therapuetic alliance with these individuals, especially in children and adolescents with developmental disorders who have a verbal communication deficiency. There are many positive results are also seen for individuals with traumatic experiences, another group of clients who have difficulty in expressing themeselves verbally. The presentation of an art object by clients with traumatic backgraound can reveal many things that can not be explained in words, as it can be enable the therapist to obtain information about a traumatic or pathological situation. Art therapies can offer different options to the therapist in terms of group or individual applicability. It can be said that it is an approach that supports peer interaction and contributes to the personal development of individuals, since it can be applied as a group and an art therapy program can be created even in the classroom or in the hospital environment.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5620

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • 1940'lı Yıllarda Düzenlenen Sanat Yarışmaları ve İnönü Sanat Armağanları 

    Çıkla, Selçuk (Gökkubbe, 2007-04)
    1940'lı yıllarda Cumhuriyet Halk Partisi'nin açtığı sanat yarışmalarının bugüne kadar hiçbir yazıya konu edilmediği anlaşılmaktadır. O bakımdan bu makalede sanatçıyı ve sanat ortamını teşvik etmek gayesinin ardında bir de ...
  • Kültürel Diplomasi Bağlamında Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretim Setlerindeki Sanat İçerikli Metinler 

    Darama, Mustafa (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
    Sanat, yabancı kamuları kültürle etkilemeyi amaç edinen kültürel diplomasinin en etkili ögeleri arasında yer almaktadır. Nitekim bir ülkenin edebiyatı, müziği, filmleri, dizileri, tiyatrosu, dansları, mimarisi, el sanatları, ...
  • Görsel Anlatım Dili Olarak Algoritmik Tabanlı Dijital Enstalasyon Uygulamaları 

    Alkan, Gül (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2023)
    Belli bir mekan içerisinde kurgulanıp kompoze edilen Enstalasyon’un, günümüz modern sanatında önemli bir sanat pratiği olduğu görülmektedir. Köken olarak avangart sanat akımlarından beslenen bu kavram, özellikle Sanayi ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.