Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSürücü, Zeynep
dc.date.accessioned2025-10-16T11:53:54Z
dc.date.available2025-10-16T11:53:54Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationSÜRÜCÜ, Zeynep, Çocuk ve Ergenlerde Sanat Terapisi Kullanımı, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Projesi, İstanbul 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5620
dc.description.abstractBu çalışma Sanat Terapisi çalışmalarının çocuk ve ergenler üzerinde kullanım alanlarını, uygulama şekillerini ve etkilerini incelemeyi hedeflemektedir. Sanat terapisi uygulamaları dünya çapında kullanım alanları incelendiğinde pek çok olumlu etkisi olduğu görülen bir alandır. Özellikle gelişimsel bozukluklara sahip çocuk ve ergenlerde sözel olarak iletişim yetersizliği bulunmasıyla sanat terapisi sözel olmayan, dışavurumcu yaklaşımlarıyla bu bireylerle terapötik ittifakı kolaylaştıran bir yol sağlayabilmektedir. Sözel olarak kendilerini ifade etmekte güçlük çeken bir diğer danışan grubu olan travmatik deneyime sahip bireyler için de oldukça olumlu sonuçlar görülmektedir. Travmatik geçmişi olan danışanların bir sanat nesnesi ortaya koymaları terapistin travmatik veya patolojik bir durum hakkında bilgi edinmesini sağlayabilmesi nedeniyle sözle anlatılamayan pek çok şeyi ortaya koyabilir. Sanat terapileri grup veya bireysel olarak uygulanabilirlik açısından terapiste farklı seçenekler sunabilmektedir. Grup olarak uygulanabilirliği sınıf içerisinde veya hastane ortamında bile bir sanat terapisi programı oluşturulabilmesindan dolayı bireylerde akran etkileşimini destekleyen ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunan bir yaklaşım olduğu söylenebilmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to examine the usage areas, applicaton forms and the effects of art therapy studies on children and adolescents. Althought art therapy practices are not very common in our country, it is an area that has many positive effects when its usage areas are examined around the world. Art therapy, with nonverbal, expressive approaches, can provide a way that facilitates the therapuetic alliance with these individuals, especially in children and adolescents with developmental disorders who have a verbal communication deficiency. There are many positive results are also seen for individuals with traumatic experiences, another group of clients who have difficulty in expressing themeselves verbally. The presentation of an art object by clients with traumatic backgraound can reveal many things that can not be explained in words, as it can be enable the therapist to obtain information about a traumatic or pathological situation. Art therapies can offer different options to the therapist in terms of group or individual applicability. It can be said that it is an approach that supports peer interaction and contributes to the personal development of individuals, since it can be applied as a group and an art therapy program can be created even in the classroom or in the hospital environment.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanat Terapisien_US
dc.subjectSanat Terapisi Uygulamalarıen_US
dc.subjectSanat Terapisi Tekniklerien_US
dc.subjectÇocuk ve Ergenlerde Sanaten_US
dc.subjectArt Therapyen_US
dc.subjectArt Therapy Applicationsen_US
dc.subjectArt Therapy Techniquesen_US
dc.subjectThe Art Therapy with Children and Adolescentsen_US
dc.titleÇocuk ve Ergenlerde Sanat Terapisi Kullanımıen_US
dc.title.alternativeThe Application of Art Therapy for Children and Adolescentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSürücü, Zeynep


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster