• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Yabancı Diller Bölümü / Foreign Languages Department
  • İngilizce Hazırlık Programı
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Yabancı Diller Bölümü / Foreign Languages Department
  • İngilizce Hazırlık Programı
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Adaptation of the Students’ Beliefs About Peer Feedback Scale İnto Turkish: A Validity and Reliability Study

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (430.8Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2021

Yazar

İhtiyaryer, Begüm
Alcı, Bülent

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

İHTİYARYER, Begüm & Bülent, ALCI. "The Adaptation of the Students’ Beliefs About Peer Feedback Scale İnto Turkish: A Validity and Reliability Study". Elementary Education Online, 20.1 (2021): 407-417.

Özet

The purpose of this research is to adapt the Students’ Beliefs about Peer-feedback Scale developed by Huisman (2018) into Turkish and study validity and reliability in the adapted scale. After the linguistic equivalence study, the form was filled by 100 university students who study at English preparatory school. The EFA showed that the total explained variance was 67% and the items in the scale were loaded under 3 factors. The CFA confirmed the factors determined in EFA. The reliability study indicated that the Cronbach alpha coefficient was .80.According to the item analysis, t test results between 27% upper and lower groups were statistically significant. Finally, the two halves of the scale were found to be correlated at .59 level. As a result, this study showed that ‘The Students’ Beliefs about Peer Feedback scale’ was a valid and reliable scale to measure students’ beliefs on peer-feedback in the Turkish context.

Kaynak

Elementary Education Online

Cilt

20

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/3550

Koleksiyonlar

  • İngilizce Hazırlık Programı [4]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [756]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.