• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bridging Educational Research and Teacher Performance: Multiple Mediation Analysis of Professional Development and Teacher Leadership

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (1.002Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2025

Yazar

Özgenel, Mustafa
Yalçın, Elif
Yazıcı, Şebnem
Taktak, Mustafa
Uysal, Orhan Kadir
Asmaz, Adem
Aydoğan, İlker

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ÖZGENEL, Mustafa, Elif YALÇIN, Şebnem YAZICI, Mustafa TAKTAK, Orhan Kadir UYSAL, Adem ASMAZ & İlker AYDOĞAN. "Bridging Educational Research and Teacher Performance: Multiple Mediation Analysis of Professional Development and Teacher Leadership". Leadership and Policy in Schools, (2025): 1-18.

Özet

This study explores the mediating roles of professional development and teacher leadership in the relationship between educational research and teacher performance. Data from 465 Turkish teachers were analyzed using a multiple mediation model. Results show that educational research positively influences teacher performance directly and indirectly through professional development and leadership, enhancing overall performance. Significant connections between educational research, professional development, and leadership are highlighted. The findings suggest that integrating educational research with teacher development and leadership can improve teacher performance, providing valuable insights for educational leaders and policymakers focused on enhancing teacher effectiveness.

Kaynak

Leadership and Policy in Schools

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/5199

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [756]
  • WOS İndeksli Yayınlar / WOS Indexed Publications [661]
  • Özel Eğitim Bölümü [4]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.