Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSlocum, Kadriye
dc.contributor.authorTuran, Ayşe
dc.contributor.authorÖzsağır, Cemile Büşra
dc.contributor.authorGündoğan, Esma
dc.contributor.authorBilican, Işıl
dc.date.accessioned2025-03-24T13:19:46Z
dc.date.available2025-03-24T13:19:46Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationSLOCUM, Kadriye, Ayşe TURAN, Cemile Büşra ÖZSAĞIR Esma GÜNDOĞAN & Işıl BİLİCAN. "Dialectical Behavior Therapy Skills Training For Social Anxiety Disorder: A Pilot Study". International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 9.80 (2022): 202-211.en_US
dc.identifier.urihttps://jshsr.org/index.php/pub/article/view/547
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5248
dc.description.abstractObjective: Fear of social situations often leads those with SAD to avoid social circumstances altogether. Previous research has demonstrated that SAD is linked to difficulties in emotion regulation and stress tolerance. Dialectical Behavior Therapy Skills Training (DBT-ST) is a method that has shown to reduce emotion dysregulation and increase stress tolerance and mindfulness. Yet, to the best of our knowledge, there has been no study that has looked into the effects of DBT-ST on individuals suffering from SAD. The purpose of this study was to evaluate the impact of an 8- week group DBT-ST on SAD in women. Secondary endpoints included the effect on depression, social anxiety, mindfulness, group climate, distress tolerance and difficulty in emotion regulation. Method: The participants were screened via phone screening, followed by the application of the SCID-5-CV. Intervention group participants were eight women with SAD, Six of them completed the treatment. The control group consisted of six women with SAD. Data collection instruments consisted of the Beck Depression Inventory, Liebowitz Social Anxiety Scale, Mindful Attention Awareness Scale, Group Climate Questionnaire, Distress Tolerance Scale and Difficulty in Emotion Regulation Scale. All questionnaires were administered at baseline, mid-intervention (4th week), post-intervention (8th week) and at 3-months follow-up. Results: The analyses demonstrated that DBT-ST has been effective in decreasing the avoidance component of SAD (χ2(2)=7.00, p=.03) and in increasing mindfulness skills (χ2(2)=10.33, p=.01) in the intervention group. In addition, the avoidance subscale of the Group Climate Questionnaire demonstrated to be statistically significant (χ2(2)=6.73, p=.03) in the intervention group. Conclusion: Group DBT-ST appears to be a possible treatment in symptom reduction in SAD among women, although more assessments with larger samples are needed.en_US
dc.description.abstractAmaç: Sosyal Kaygı Bozukluğu (SKB), kişi ve topluluklara ilişkin yoğun korku barındıran ve bu tür durumlarda kişide kızarma, terleme, titreme, küçük düşme endişesi gibi belirtiler ortaya çıkaran bir kaygı bozukluğudur. Yaygın olarak bu korku öyle çoktur ki SKB olan bireyler çoğunlukla topluluk içine girmekten ya da topluluk içinde bir performans göstermekten tamamen kaçınır. Yapılan araştırmalar SKB’nin duygu düzenleme, bilinçli farkındalık ve stres toleransıyla ilişkisini göstermiştir. Diyalektik Davranış Terapisi Beceri Eğitimi (DDT-BE), duyguları düzenlemede, stres toleransını ve bilinçli farkındalık düzeyini artırmada kanıtlanmış bir yöntemdir. Ancak bildiğimiz kadarıyla, DDT-BE'nin Sosyal Kaygı Bozukluğu (SKB) olan bireyler üzerindeki etkilerini araştıran bir çalışma yapılmamıştır. Bu çalışmanın amacı, 8 haftalık DDT-BE’nin SKB olan kadınlar üzerindeki etkisini değerlendirmektir. İkincil amaçlar, DDT-BE’nin bu örneklemdeki depresyon, farkındalık, sıkıntı toleransı ve duygu düzenleme güçlüğü ve grup dinamikleri gibi değişkenler üzerindeki etkisini incelemeyi içermektedir. Yöntem: Katılımcılar ilk olarak telefon görüşmesi ile semptom taranmasına alındı, ardından SCID-5-CV uygulandı. Müdahale grubu SKB olan sekiz kadın katılımcıdan oluşturuldu, bunlardan altı tanesi tedaviyi tamamladı. Kontrol grubu da SKB olan altı kadından oluşturuldu. Veri toplama araçları: Çalışmada Beck Depresyon Envanteri, Liebowitz Sosyal Anksiyete Ölçeği, Bilinçli Farkındalık Ölçeği, Grup Ortam Ölçeği, Sıkıntıya Dayanma Ölçeği ve Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği kullanılmıştır. Tüm ölçekler müdahalenin başlangıcında, müdahalenin ortasında (4. hafta), müdahale sonrası (8. hafta) ve 3 aylık izlem süresi sonunda uygulanmıştır. Bulgular: Analizler, DDT-BE'nin SKB’nun kaçınma bileşenini azaltmada (χ2(2)=7.00, p=.03) ve bilinçli farkındalık becerilerini artırmada (χ2(2)=10.33, p=.01) etkili olduğunu deney grubunda göstermiştir. Ayrıca, Grup Ortam Ölçeği’nin kaçınma alt boyutu deney grubunda istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (χ2(2)=6.73, p=.03). Sonuç: DDT-BE, daha büyük örneklemlerle daha fazla değerlendirmeye ihtiyaç duyulmasına rağmen, kadınlar arasında SKB semptomların azaltılmasında olası bir tedavi olarak görünmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherInternational Journal of Social Humanities Sciences Researchen_US
dc.relation.isversionof10.26450/jshsr.2925en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDialectical Behavioral Therapyen_US
dc.subjectSocial Anxiety Disorderen_US
dc.subjectMindfulnessen_US
dc.subjectAvoidanceen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectDiyalektik Davranışçı Terapien_US
dc.subjectSosyal Kaygı Bozukluğuen_US
dc.subjectFarkındalıken_US
dc.subjectKaçınmaen_US
dc.subjectKaygıen_US
dc.titleDialectical Behavior Therapy Skills Training For Social Anxiety Disorder: A Pilot Studyen_US
dc.title.alternativeSosyal Kaygı Bozukluğu’nda Diyalektik Davranışçı Terapi Beceri Eğitimi Uygulaması: Pilot Çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalInternational Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR)en_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org//0000- 0001-7109-2756en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org//0000-0003-2598-2285en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org//0000-0001-9317-1690en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org//0000-0003-0485-8939en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org//0000-0003-4546-8304en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue80en_US
dc.identifier.startpage202en_US
dc.identifier.endpage211en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSlocum, Kadriye
dc.contributor.institutionauthorTuran, Ayşe
dc.contributor.institutionauthorÖzsağır, Cemile Büşra
dc.contributor.institutionauthorGündoğan, Esma


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster