Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErgün, Tolga
dc.date.accessioned2025-06-18T13:08:07Z
dc.date.available2025-06-18T13:08:07Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationERGÜN, Tolga. "Factors Influencing Online Sadaqah Behavior: The Case of Generation-Z". FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 25 (2025): 85-112.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5322
dc.description.abstractSadaqah is a concrete example of Islamic social finance, which is one of the basic components of the Islamic economic ecosystem. Sadaqah, given in various ways by the rich to the poor, is very important in ensuring socioeconomic justice. Thanks to the applications provided by the advanced technology, online sadaqah can now be done easily and quickly. In this context, the study aimed to identify the factors that influence the online sadaqah-giving behavior of Generation Z individuals (born after 2000) in today’s technological world through internet banking and mobile banking. In addition, the study also examines the mediating (i.e., indirect) role of attitude on online sadaqah-giving behavior. The validity and accuracy of the research model were tested using exploratory and confirmatory factor analysis on 360 Generation-Z individuals. In addition, a path analysis was conducted using structural equation modeling. According to the results of the analysis, social influence and altruism have a positive effect on online sadaqah behavior and the attitude factor mediates this effect. Interestingly, the empathy factor does not affect online sadaqah-giving behavior.en_US
dc.description.abstractSadaka, İslâm iktisadi ekosistemi içerisindeki temel bileşenler arasında yer alan İslâmi sosyal finansın somut örneklerinden biridir. Toplumda zenginden fakire çeşitli şekillerde verilen sadaka, sosyo-ekonomik adaletin temin edilmesinde oldukça önem arz etmektedir. Geliştirilen teknolojiyle birlikte sunulan uygulamalar vasıtasıyla hem daha kolay hem de kısa zamanda çevrimçi sadaka verilebilmektedir. Bu bağlamda, çalışmada günümüz teknoloji dünyasındaki Z kuşak (2000 yılı sonrası doğan) bireylerin internet bankacılığı ve mobil bankacılık aracılığıyla çevrimiçi sadaka verme davranışını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca çalışma, tutum faktörünün çevrimiçi sadaka verme davranışı üzerindeki aracı (yani dolaylı etki) rolünü de araştırmaktadır. Z kuşağında yer alan 360 birey üzerinde açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile araştırma modelinin geçerliliği ve doğruluğu test edilmiştir. Ayrıca yapısal eşitlik modellemesi ile yol analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre sosyal etki ve fedakârlık faktörü çevrimiçi sadaka verme davranışını pozitif yönde etkilemektedir. Bulgulara göre tutum faktörü bu etkiye aracılık etmektedir. İlginç bir şekilde empati faktörü çevrimiçi sadaka verme davranışını etkilememektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.16947/fsmia.1722241en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIslamic Social Financeen_US
dc.subjectOnline Sadaqahen_US
dc.subjectGeneration-zen_US
dc.subjectFactor Analysisen_US
dc.subjectStructural Equation Modelingen_US
dc.subjectİslâmi Sosyal Finansen_US
dc.subjectÇevrimiçi Sadakaen_US
dc.subjectZ Kuşağıen_US
dc.subjectFaktör Analizien_US
dc.subjectYapısal Eşitlik Modelien_US
dc.titleFactors Influencing Online Sadaqah Behavior: The Case of Generation-Zen_US
dc.title.alternativeÇevrimiçi Sadaka Verme Davranışını Etkileyen Faktörler: Z Kuşağı Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Rektörlük, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-9650-4542en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster