Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Aynur
dc.date.accessioned2025-10-10T10:58:18Z
dc.date.available2025-10-10T10:58:18Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationŞAHİN, Aydın, Okul Kültürünün Öğretmenlerin İş Motivasyonuna Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Projesi, İstanbul 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/5599
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı yerli ve yabancı literatürde okul kültürü ve öğretmenlerin iş motivasyonunu ele alan çalışmaları belirli kriterlere göre incelemektedir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelenmesi modeline göre tasarlanmıştır. Çalışmanın verileri literatür taraması yöntemi ile elde edilmiştir. Bu doğrultuda 2010-2022 döneminde okul kültürü ve öğretmenlerin iş motivasyonunu ele alan hem basılı hem de elektronik materyaller gözden geçirilmiştir. Araştırmaya dâhil edilen çalışmalar hem nicel hem de nitel yollarla sınıflandırılmış ve analiz edilmiştir. Veriler analiz edilirken içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda incelenen çalışmaların çoğunluğunun makale türünde olduğu, çalışmalarda genellikle değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek için nicel araştırma yöntemi ve ilişkisel tarama modeli kullanıldığı görülmüştür. Bunun yanında öne çıkan sonuçlara göre okul kültürü ve iş motivasyonu arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the studies on school culture and teachers' work motivation in domestic and foreign literature according to certain criteria. The study was designed according to the document analysis model, which is one of the qualitative research methods. The data of the study were obtained by the literature review method. In this direction, both printed and electronic materials dealing with school culture and teachers' work motivation for the period 2010-2022 were reviewed. The studies included in the study were classified and analyzed in both quantitative and qualitative ways. Content analysis method was used while analyzing the data. At the end of the study, it was seen that the majority of the studies examined were in the type of articles, and the quantitative research method and the relational survey model were generally used to determine the relationship between the variables. In addition, according to the prominent results, it was seen that there is a significant relationship between school culture and work motivation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectOkul Kültürüen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectÖğretmenlerin İş Motivasyonuen_US
dc.subjectÖrgütsel Kültüren_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectSchool Cultureen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectWork Motivation of Teachersen_US
dc.subjectOrganizational Cultureen_US
dc.titleOkul Kültürünün Öğretmenlerin İş Motivasyonuna Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of School Culture on Teachers’ Work Motivationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorŞahin, Aynur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster